1.09.2006

הערך של כסף

הערך של כסף

לאחרונה, הסניף של הבנק המחזיק את כספי בחשבונות שונים הודיעני כי אני עובר לסניף אחר בעקבות שינויים מנהליים. למזלי, הסניף החדש לא היה רחוק מדי מהקודם ובבוקר אחד, נכנסתי לסדר כמה עניינים וביקשתי גם להוציא סכום במטבע חוץ בסך 53 פאונד שטרלינג.

אותו סכום הופקד מלפני שנים וכעת אני אפילו לא יודע איך הגיע, אולי בתשלום להרצאה או דבר דומה. אך מכיוון שאני מתכנן נסיעה לאנגליה בקרוב, חשבתי שזאת ההזדמנות להוציא את הסכום. אך בסניף החדש לא היה בקופה כלל לירות שטרלינג. ולא עזר לי שמילאתי טפסים וכו', וכו'. התבקשתי לסור לסניף הקודם, סניף יותר גדול, ובטח שם אשיג את מבוקשי.

לא יכולתי באותו זמן לגשת ולכן, אחרי כשבועיים הזדמן לי לעבור לידו ונכנסתי. נגשתי לדלפק אחד והסברתי את מטרת בואי. מייד הופניתי לממונה אחת. התיישבתי ושוב סיפרתי את עיקרי הסיפור. כנראה שלא הבהרתי את עצמי מספיק טוב ובצר לי, הוצאתי את הטלפון הנייד, טלפנתי לפקידה בסניף החדש ומסרתי לממונה בסניף הישן את הנייד כדי שהיא תבין במדוייק מה הבעיה שלי.

זה עבד ומייד הממונה התחילה לרשום פרטים על טופס, הסריה לי שאת דמי העמלה היא תוריד מהחשבון העובר-ושב. והחתימה אותי על הטופס לאחר שבדקה את תעודת הזהות שלי.

חזרתי לפקידה ואז התברר לי שאוכל לקבל לידיי רק סך 50 שטרלינג. אין הבנק כלל עובד עם מטבעות ולכן, מתחת לסכום של 5 שטרלינג אין מה לשעות. מכיוון שחוייבתי כמעט ב- 7 ₪ כדמי עמלה, שאלתי לתומי אם העמלה הזאת יכולה להיות משולמת ע"י אותם 3 לירות שטרלינג. אך הדבר לא היה אפשרי. הפקידה הסבירה לי שזאת כאילו שאין ערך ל- 3 לירות.


ואז שאלתי האם אותם 3 לירות שטרלינג תשארנה לעולמי עד בחשבון, וזכיתי בתשובה חיובית. לאחר שניה של מחשבה, שאלתי האם עלי לחזור מאנגליה ולהפקיד בחשבון שלי עוד 2 לירות שטרלינג כדי ליצור סך של 5 ואז, ורק אז, אוכל לקבל בחזרה 5 שטרלינג? הפקידה השיבה לי שכנראה שזה הפתרון .

ואז אמרתי לה שהדבר מאוד מוזר בעיני. ל- 3 לירות אין ערך אבל ל- 2 לירות יש ויצאתי. אלא שלא חשבתי על משהו. באם אפקיד 2 לירות שטרלינג בחשבון ולאחר מכן, אוציא 5, כמה דמי עמלה אצטרך לשלם על שתי הפעולות האלה והאם אוכל לבצע את הסידור הזה באופן מיידי?

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית