4.16.2006

מכתב שנשלח לעיתון הארץ

בתגובה למודעת "גילוי הדעת" המוחה על כוונת מכון ויזנטאל לבנות בשטח בית הקברות המוסלמי, ("הארץ", 10.4.2006)

מבלי להיכנס להיבטים המשפטיים, האם רשאי מכון ויזנטאל לבנות במקום, ומבלי להיכנס להיבטים הדתיים, האם העדה המוסלמית שמרה על בית הקברות או רק עכשיו מתעוררת לאחר שיהודים אחדים הפנו את תשומת ליבם לתוכניות הבניה, אני מרגיש את עצמי מחוייב לפנות לאותם 63 חותמים, פרופסורים ודוקטורים בבקשה נוספת של סובלנות.

פנייתי אליכם היא האם תצטרפו אלי כדי לחתום על גילוי דעת נוסף ומקביל, המבקש מהוואקף המוסלמי להרפות מכל בנייה, חפירה או שינוי אחר כלשהו באתר שאיננו בית קברות אלא מקום המקדש, קרי: הר הבית? למרות השמירה על מדיניות הסטטוס-קוו מאז 1967 שלא לבצע שום שינוי פיזי במקום, לא לאפשר כניסה חופשית של יהודים למקום ולא להתיר תפילה יהודית (וגם נוצרית למען הדיוק) אפילו בפינה נידחת של המתחם, המוסלמים, שוב ושוב, עסקו במעשים של הרס והשחתה על מנת למחוק כל זכר וממצא מהתקופות היהודיות של המקום. אין מפעלי ארכיאולוגיה מדעיים במקום, לא ע"י פרופסור זה או דוקטור אחר.

לאנשים כמוכם, בוודאי יש חוש צדק היסטורי. אינני מבקשכם להיות חברים באגודת "אל הר ה'" או ב"תנועה למען כינון בית המקדש". כל מה שאני מבקש הוא שכמו שראיתם לנכון לחתום על אותו גילוי דעת, בשם הסובלנות והמוסר, כן תתנהו שלא במשוא-פנים ותפנו
אל ראשי הדת המוסלמית לכבד את המקום הקדוש לעם היהודי, הוא הר הבית.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית