8.20.2006

מכתב אל מבקר המדינה

כ"ו אב תשס"ו
20 באוגוסט 2006
לכבוד
מבקר המדינה
השופט מיכה לינדנשראוס
ירושלים

הנדון: היועץ ליחסי צבור מר ראובן אדלר ויחסי עם רב אלוף דן חלוץ

נכבדי,

על פי הפרסום, בעיתון "מעריב" ביום 17.8.06, וכן באתר האינטרנט שלו ב-(http://www.nrg.co.il/online/4/ART1/466/414.html) , מר ראובן אדלר נפגש עם רב אלוף דן חלוץ בלילה שבין ה- 16 – 17 באוגוסט השתא ואני מצטט:
"...דמות מוכרת נכנסה למעלית בבניין המטכ"ל בתל-אביב ולחצה על כפתור הקומה ה- 14. ראובן אדלר - פרסומאי, ספינולוג ויועץ סתרים - הוזעק שלשום בלילה, מעט לפני חצות, ללשכת הרמטכ"ל דן חלוץ"
הכתב המדווח, מר בן כספית, הוא איש מקצוע מוכר ולכן, מסקנתו שם שקולה כאפשרית בהחלט, לאמור:
"אדלר נודע בשנים האחרונות כחברו האישי הקרוב של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, וטען בפרסומים שונים כי הוא האיש ש"המציא את שרון". האמת היא שאדלר אכן עומד מאחורי הצלחתו התדמיתית הסוחפת של שרון בשנים האחרונות, מאז נבחר לראשות הממשלה. כעת, מתברר, גויס אדלר לייעץ לרמטכ"ל במצוקתו. גם הרמטכ"ל נמנה עם ידידיו הקרובים של שרון, וייתכן כי שוררת בינו לבין אדלר היכרות על רקע זה"
הידיעה הזאת גם הועתקה בידי גורמי תקשורת נוספים כגון: http://www.news-israel.net/news.asp?id=19757, http://www.ice.co.il/special_article.asp?pgId=97142&catId=38,
ובמאמר של עמוס ואבי שיירכוף ב"הארץ" מיום 18.8.06 מוםיע ש"הפרסומאי ראובן אדלר מסייע לו בצמצום נזקים" (http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/751898.html).

אם הידיעה הזאת נכונה, אתכבד להפנות אליך את השאלות הבאות:
1. האם קיימים נונהלים בצה"ל המסדירים העסקתם של יועצים תקשורתיים/פירסומאים?
2. אם קיימים נוהלים כאלה, האם רב אלוף חלות נהג לפיהם?
3. האם נוהלים אלה קובעים תנאי העסקה של יועצים כגון מר אדלר?
4. אם כן, האם מר אדלר זכה לתגמול על פיהם?
5. האם, גם אם כל הנוהלים הקיימים נשמרו בקפדנות, האם אין פגם בכך שמר אדלר נבחר לייעץ לרב אלוף חלות בהתחשב בעבר הפוליטי הקרוב של מר אדלר?
6. האם מר אדלר זכה במכרז כלשהו או האם הנוהלים מאפשרים בחירה ללא כל צורך במכרז?
7. אם מר אדלר נשכר בידי רב אלוף חלוץ באופן אישי, האם הדבר עולה בסדרי שלטון תקינים? ואם מר אדלר נשכר בידי צה"ל, האם ניתן לראות את החוזה שנחתם בין צה"ל לבין מר אדלר? ואם מר אדלר נתן משירותיו ומכשרונותיו חינם אין כסף, האם דבר כזה עולה בקנה אחד עם סדרי שלטון תקינים?

אני מקווה שהתשובות לשאלות הללו תסייענה לך לשקול האם אין מקום לפתוח בחקירה כלשהי נוכח האפשרויות שלא נשמרו כללי אתיקה שלטונית במקרה דנן. אודה לכבודו באם יאות ליידע אותי על מסקנותיו ועל צעדים כשלהם שהוא נוקט בעקבות פנייתי זו.

בכבוד רב,



ישראל מידד
שילה,
ד.נ. אפרים 44830

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית