11.16.2006

הטור שלנו - בשבע - 16.11.06

רזי מחפש אשמים

מאת אלי פולק וישראל מידד


במקום להתלונן במשטרה, רזי ברקאי שנפל קרבן למתיחה צריך להאשים את עצמו ואת צוותו ● אגודת 'אומץ' נגד ניהול לא תקין ברשות השידור ● הרשות פותחת קורס לעורכים וכתבים.


רזי ברקאי נפל בפח. הוא הביא לשידור בתרועה בתכניתו 'מה בוער' את הידיעה הכוזבת שסלי מרידור, שגרירה הטרי של ישראל בארה"ב, התייעץ עם המהרישי בעניין קבלת התפקיד. כל הכבוד לברקאי; כאשר הוא נופל, הוא רודף אחרי מי שהוא חושב שהפילו אותו. לפני שבוע נחקרו ע"י שוטרי מפלג ההונאה במחוז תל אביב שניים שנחשדו כי הם אשר הונו את צוות ההפקה שלו. ברקאי הגיש תלונה נגד השניים אשר, לדבריו, הכשילו אותו. ואיך הכשילו אותו?

אז ככה: ראשית, היתה טעות במספר. אך מכיוון שחזרו אליהם שוב ושוב למרות שהשניים אמרו לצוות שמדובר בטעות במספר, הם החליטו להתחזות. שנית, הם אמרו לגל"צ ש-CNN מעוניינים בראיון בלעדי. אחר כך הודיעו שהם מוכנים להתראיין רק בפולנית. ולבסוף, כאשר ביקשו אנשיו של ברקאי לדבר עם מרידור עצמו ולקבל את אישורו לידיעה, הם סיפרו שמרידור עסוק בהחלפת גלגל ברכבו.

ברקאי טעה ובגדול. מי שבאמת הפילו אותו הם כנראה אנשי צוות ההפקה שלו, ואולי אף הוא עצמו. כדאי שיגיש תלונה במשטרה נגד האשמים האמיתיים - צוות ההפקה ואף הוא עצמו, בגין רשלנות מקצועית והכשלת הציבור. מה, ככה בונים תוכנית? איפה היה העורך האחראי? איפה היו חושיו העיתונאיים של ברקאי? הסיפור הזה לא היה חשוד מראש? מה היתה ריצת האמוק הזאת לשדר את הסיפור המפוקפק מלכתחילה (מהרישי, פולנית, החלפת גלגל)? היתכן שמעבר לריצה המטורפת למען סקופים היתה כאן גם יוהרה וניסיון להשפיל אישיות ציבורית?

ואגב, לפי הידוע לנו, במשטרה עדיין מחפשים באיזה סעיף להאשים את השניים.


אומץ להתריע

מתוך ישיבה של ועדת הכלכלה של הכנסת, נודע לנו כי גרעון רשות השידור יגיע השנה ללמעלה ממאה מליון ש"ח! נדמה שבתוך הרשות לא שמעו על כך. אחרת, איך ניתן להסביר את החוזים השמנים שמחלק מנכ"ל רשות השידור, מר מרדכי שקלאר?
אגודת 'אומץ' סברה שאסור לאפשר את המשך המצב הקיים, ועל כן פנתה אל מבקר המדינה בדרישה לערוך בדיקה מקיפה. יו"ר 'אומץ', אריה אבנרי, ציין במכתבו כי רק לאחרונה חתמה הרשות עסקה בסך 60 אלף דולר עם המפיק יוסי אלפי להקרנת הסידרה המצולמת 'מספרי סיפורים'. העיתונאית אבירמה גולן התקבלה כמראיינת בערוץ הראשון בעלות של 33 אלף ש"ח לחודש. חיים זיסוביץ' התמנה כמגיש ברדיו בעלות של 1,600 ש"ח לתכנית. לגבי המקרה של זיסוביץ' כותב אבנרי אל המבקר: "המקרה האחרון חמור במיוחד, מכיוון שמדובר בעובד רשות לשעבר שפרש בשעתו בתנאי שכר ופיצויים מוגדלים, ועכשיו הוא חוזר בדלת האחורית".

אבנרי גם מציין שרשות השידור מימנה את ההוצאות המיוחדות של הטלוויזיה והרדיו בעקבות המלחמה בלבנון, בסך 27 מליון ש"ח, מכספי הרזרבה התקציבית של הרשות, ומסעיף שנועד לתשלום פיצויים לעובדים שזכו בתביעות משפטיות - וזאת ללא אישור ועדת הכספים של הרשות. ובנוסף, למרות מצבה הכלכלי הקשה של הרשות, הוחלט להקצות סך של 5 מליון שקלים לשידור משחקיה של קבוצת הכדורסל הפועל ירושלים.

אבנרי גם מעלה טענות ערכיות. למשל, הוא טוען שהמנכ"ל דחה צילום עצרת מחאה נגד הממשלה לאחר מלחמת לבנון שנערכה בכיכר רבין, אך לא נמנע מלהורות לסקר כנס על הציונות הדתית שנערך מטעם 'המכון הישראלי לדמוקרטיה'. בתקופת החגים שודרה תכנית בערוץ הראשון ('יהדות כאן ועכשו') שבה נטלה חלק גב' לאה שקלאר, רעייתו של המנכ"ל. אבנרי רואה בכך "חוסר רגישות ציבורית".

נכון שרואים ושומעים יותר חובשי כיפות ומכוסות ראש בשידורי הרשות בזמן האחרון, אבל זה לא פוטר את שקלאר מניהול תקין ברשות ציבורית.


דורית ענבר חוזרת

ומי כלולה ברשימת המועמדות המובילות לתפקיד חברה בוועד המנהל של רשות השידור? גב' דורית ענבר. להזכירכם, ענבר היתה יו"ר מאוד נמרצת של מועצת הכבלים. כאשר הרשות השנייה חייבה את ערוץ 10 לסמן את הסדרה 'המורדים' כלא ראויה לגילאי פחות מ-14, הביעה ענבר את דעתה שהסדרה (אשר כללה אלימות, יחסים מיניים ודיונים על שימוש בסמים) ראויה גם לגילאי חמש.

ענבר גם נמנעה מלתמוך בחוק לסימון וסיווג סרטים. אך בכך לא די. בתפקידה כיו"ר מועצת הכבלים היא פעלה נמרצות כדי להכשיר את שידורי הפלייבוי בארץ, בניגוד להחלטה המפורשת של הכנסת. כנראה שבאמת הגיעו מים עד נפש, ומישהו החליט שהדרך הטובה להגדיל את הרייטינג ברשות הוא להביא כוחות 'מתקדמים' אשר יאפשרו לרשות לשדר שידורים מגרים. חבל ששכחו שענבר גם הצליחה לנצח על חיסולה של חברת טלעד כזכיינית הערוץ השני של הטלוויזיה. ואלה הכישורים שמצדיקים את חברותה בוועד המנהל, או אפילו במליאת רשות השידור?


חסכון כפול

מסורת עתיקה שלמטוסו של ראש הממשלה היוצא לוושינגטון מצטרפים כתב הערוץ הראשון וכתב רדיו קול ישראל. לביקור של מר אולמרט השבוע התלוותה רק איילה חסון-נשר, ואילו כתב הרדיו שמואל טל נשאר בבית. אכן, חיסכון ראוי. אך יותר חסכוני לוותר גם על חסון-נשר, ולהסתפק בהודעות של דובר רוה"מ. יש הבדל ביניהם?


רוצו להירשם

רשות השידור פותחת קורס להכשרת כתבים ועורכי חדשות. שלושה חדשים עיוניים ושלושה מעשיים. אם את או אתה או מישהו שאתם מכירים מתאים לקורס, הזדרזו, הגישו את מועמדותם בכתב לרשות השידור, מרכז ההדרכה, ת"ד 28080, ירושלים, מיקוד 91280 בצירוף אישורים ותעודות ודמי הרשמה. המועד האחרון להרשמה: 28.11.2006.

פרטים באתר הרשות: http://dover.iba.org.il/?entity_code=162224

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית