11.08.2006

ראיון בערוץ 7 על הר הבית

דרישה בשם חופש הביטוי: תפילה בהר הבית

רדיו ערוץ 7

אגודת 'אל הר ה', למען הר הבית שלחה למפקד מחוז ירושלים ניצב אילן פרנקו בקשה למתן רשיון לעריכת תפילה במניין במתחם הר הבית, בשם חופש הביטוי וזכות הגישה והפולחן.

במכתבם הם תובעים שהמשטרה תקצה עבורם מקום לתפילה במתחם הר הבית שיכולה להכיל עד 50 איש שיוכלו לקיים בו תפילה במניין. "יש להבטיח את מימושם של חופש הביטוי וזכות הפולחן של כל אזרח ואזרח על אף איומים ומעשי אלימות וזאת כדי שלא להיכנע לאותם איומים באופן גורף, דבר המהווה איום על הדמוקרטיה", לשון המכתב.

בראיון ליומן ערוץ 7 אומר ישראל מידד, מזכיר האגודה, כי ניסוח הבקשה לא נעשה בתמימות אלא הוא לקח אותם מתוך המשפטים והמושגים של היעץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, והתאים אותם במקום הנכון לקבלת זכות יהודים על הר הבית.

מידד מציין כי במשך שנים הוא מנהל מאבק על זכותנו על הר הבית לא רק מבחינה יהודית אלא גם מבחינה משפטית על פי חירויות הפרט. הוא מוסיף כי אגודות רבות מהצד השמאלי של המפה הפוליטת מצליחים לגייס את המערכת המשפטית למחאה כמו תפילת נשים בכותל או מצעד הגאווה, אך האם מסתכלים על המצב מצד ימין של המפה הפוליטית, ניתן לראות שאינם מקבלים יחס דומה מהבג"ץ, מהמשטרה ומהפרקליטות. "אני נאמן לדרכי בנושא הר הבית, שהנושא צריך לזכות לתמיכה מהמערכת המשפטית" אומר מידד.

לשאלת המראיין אמציה האיתן, לגבי התשובה שיקבל אומר מידד כי הוא מנחש שהתשובה לא תהיה חיובית, אם כי הוא מבטיח "נמשיך את המאבק".

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית