11.09.2006

וזה הנוסח של מה שהתפרסם בעיתון

אתמול באתר האינטרנט של הארץ עלתה ידיעה על בקשה לערוך תפילה בהר-הבית והיום זה מה שהתפרסם במהדורה המודפסת.

הנה היא:

עדכון אחרון - 2006/11/08 23:18:12

גל בקשות לתפילה בהר הבית בעקבות מצעד הגאווה

מאת נדב שרגאי

ועד רבני יש"ע קורא לקיים היום תפילה במקום; המועצה הציבורית למען הר הבית פנתה למשטרה בבקשה לקבל רשיון לתפילה; גם רבנים וח"כים הפנו בקשה בעניין

גל של בקשות וקריאות לקיום תפילה בהר הבית נרשם בעקבות החלטת היועץ המשפטי, מני מזוז, לאפשר את קיום מצעד הגאווה בירושלים מחר (שישי). ועד רבני יש"ע קרא לציבור בכרוזים שהופצו בכל רחבי הארץ לקיים היום ב-09.30 תפילה ציבורית גדולה במקום, וזאת במחאה על קיום המצעד ו"ההחלטה האומללה לטמא את ירושלים בראש חוצות".

הרבנים החתומים על הכרוזים, דב ליאור מקרית ארבע, נחום רבינוביץ ממעלה אדומים ודניאל שלה מקדומים, קוראים להימנע מעימותים אלימים סביב המצעד, ובמקום זאת "להפיל תחינה לפני בורא עולם בהר הבית, שישמור על קדושת ירושלים".

"למצוא איזון בין מניעת פגיעה בחיינו ומימוש חופש הביטוי"

במקביל פנתה אתמול המועצה הציבורית למען הר הבית, "אל הר ה'", למפקד מחוז ירושלים של המשטרה, ניצב אילן פרנקו, בבקשה להנפיק לה רשיון לעריכת תפילה יהודית במתחם הר הבית. המועצה מבקשת להסתמך על מדיניותו של מזוז, כפי שבאה לידי ביטוי בפרשת מצעד הגאווה, ולפיה "יש להבטיח את מימושם של חופש הביטוי וזכות הפולחן של כל אזרח ואזרח על אף איומים ומעשי אלימות".

כידוע אוסרות כל ממשלות ישראל תפילת יהודים בהר הבית (להבדיל מביקורים) מאז מלחמת ששת הימים, וזאת מחשש להפרת הסדר הציבורי ואלימות מוסלמית. גם בג"ץ גיבה החלטה זו, אולם עתה, משהחליט מזוז לאשר את קיום מצעד הגאווה במתכונת כלשהי, מבקשים גם אנשי התנועה למצוא עבורם מקום כלשהו בתוך הר הבית, שבו יוכלו להתפלל.

מזכיר "אל הר ה'" ישראל מידד, כתב לפרנקו, כי "ניתן למצוא את האיזון בין הרצון למנוע פגיעה בחיינו על ידי גורמים אלימים, ומצד שני, להבטיח את מימוש חופש הביטוי וזכות הגישה והפולחן, כי הרי אופיה של המדינה מחייב זכויות כאלה".

"שנאת השמאל מעבירה אותו על דעתו"

גם חכי"ם ורבנים בימין ובציבור הדתי לאומי תובעים ממזוז להחיל את אותן אמות
המידה ועקרונות שגיבש ביחס לקיום מצעד הגאווה בירושלים גם בקשר לזכות היהודים להתפלל בהר הבית.

ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי-מפד"ל) כתב למזוז, כי "אתה ודאי יודע כי יהודי שנתפס עומד בעיניים עצומות וממלמל בלחש - מורחק מהר הבית, ואני מבקש כי העקרונות שנקבעו בתחום זכויות הקהילה ההומו- לסבית, ינחו אותך גם בנושא תפילת יהודים בהר".

הרב ישראל רוזן, ראש מכון צומ"ת שבגוש עציון פירסם לפני ימים אחדים מאמר , שבו הוא תוקף את מזוז על החלטתו. לדבריו, "שנאת אישי השמאל ופרשניו לכל דבר שריח יהודי נודף ממנו, מעביר אותם גם על דעתם הדמוקרטית, ובוודאי - היהודית".


מצא את ההבדלים:

רבנים: התירו לנו להתפלל בהר הבית

מאת נדב שרגאי


ועד רבני יש"ע קורא לציבור בכרוזים שהופצו בכל רחבי הארץ לקיים היום תפילה ציבורית גדולה בהר הבית, "בעקבות ההחלטה האומללה לטמא את ירושלים בראש חוצות". הדברים מתייחסים ל'מצעד הגאווה'. ראשי הועד קוראים להמנע מעימותים אלימים ובמקום זאת 'להפיל תחינה לפני בורא עולם בהר הבית, שישמור על קדושת ירושלים".

במקביל, פנתה אתמול המועצה הציבורית למען הר הבית, 'אל הר ה'' למפקד מחוז ירושלים של המשטרה, ניצב אילן פרנקו, בבקשה להנפיק לה רשיון לעריכת תפילה יהודית במתחם הר הבית. המדינה אוסרת על תפילת יהודים בהר הבית (להבדיל מביקורים), מחשש להפרת הסדר הציבורי ואלימות מוסלמית. עתה מבקשים אנשי תנועת הר הבית להסתמך על מדיניות היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז, כפי שבאה לידי ביטוי בפרשת 'מצעד הגאווה', ותובעים להחיל את אותן אמות המידה והעקרונות ולא להיכנע לאיומים ומעשי אלימות גם בקשר לזכות היהודים להתפלל בהר הבית.


נכון.

שמי.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית