11.30.2006

שוב מכתב שלא התפרסם

בתגובה למודעה "יינתן חופש פולחן לבני כל הדתות", ("הארץ", 18.10.06)

המודעה, המייצגת את דעתו של הארגון "מחסום watch - נשים נגד הכיבוש ולמען זכויות אדם", הדהימה אותי. הנה, סוף סוף, עמותה של השמאל הרדיקלי מביע עמדה אשר תומכת בקיום תפילה של מאמינים על הר הבית מתוך רצון לכבד את חופש הפולחן של בני כל הדתות. העמותה מבקרת קשות את הממשלה על שהיא מונעת מרבבות להגיע למקומות המקודשים להם כדי להתפלל, ממשלה אשר אוסרת על חלקים מסומים של האוכלוסיה אפילו להיכנס לתוך האתר. אמנם העמותה מצטטת מתוך מגילת העצמאות ולא מתוך סעיף 4 לחוק המשירה על המקומות הקדושים, סעיף אשר מהווה בסיס מוצק יותר לדרישות שלה.

אלא שהמודעה מופנית אך ורק לענינם של בני דת אחת: המוסלמים הרוצים להגיע להר הבית בימי הרמדאן. אין במודעה של עמותה זו, הדוגלת לזכויות אדם באשר הם בני אדם, שום התייחסות לאיסור על תפילת יהודים במקום ועל המגבלות המוטלות על יהודים מסוימים להיכנס לשם או על הפגיעה של מוסלמים בממצאי העבר שלו. שוב, ארגון של השמאל, מעדיף לנקוט עמדה לא על בסיס מוסרי, חוקי או על שוויון כלשהו. זכויותיהם של יהודים בהר-הבית ובארץ ישראל הן דבר של פוליטיקה והשקפה.

כמובן, אם יתחרטו יוזמי המודעה על הרושם שהתרשמתי מפרסומה, אשמח לשתף פעולה לקראת פרסום מודעה נוספת והפעם, ביקורת על יחס הממשל לזכויותיהם של יהודים בהר הבית.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית