12.10.2006

מכתבי אודות הקו הירוק בהארץ אבל מצונזר

הוא התפרסם היום

אחרי כמעט ארבעה עשורים, הגיע הזמן שתלמידינו ילמדו למה הערבים וחברי מחנה שלום עכשיו מתכוונים כשהם מדברים על "שתי מדינות" ועל "גבולות בטוחים".

כל ילד שיסתכל על אותו קו מתפתל שחוצה את ירושלים, מתקרב לכדי 12 קילומטר מנתניה ופחות ליד כפר סבא ומקומות רבים אחרים, רק יתחזק באמונתו שיולי תמיר ואהוד אולמרט מבקשים לקדם תוכנית מדינית שתסכן את קיומם של עשרות אלפי תלמידי בתי הספר והוריהם ושלא תספק שום ביטחון.

ישראל מידד

שילה

===================

והנה הגירסה המלאה:

בתגובה לידיעה "אולמרט: אין מניעה לסמן הקו הירוק בספרי הלימוד" מאת אור קשתי ("הארץ", 6.12.06)

על אף אתר ביתי מהעבר המזרחי של הקו הירוק, גם אני אינני נסער מהצעתה של שר החינוך יולי תמיר. אדרבה, אחרי כמעט ארבעה עשורים, הגיע הזמן שתלמידינו ידעו באמת למה הערבים וחברי מחנה "שלום עכשיו" מתכוונים כשהם מדברים על "שתי מדינות" ועל "גבולות בטוחים".

כל ילד שיסתכל על אותו קו מתפתל שחוצה את ירושלים, שמתקרב לכדי 12 קילומטר מנתניה ופחות ליד כפר סבא ומקומות רבים אחרים רק יתחזק באמונתו שגב' תמיר ומר אולמרט מבקשים לקדם תוכנית מדינית שרק תסכן את קיומם של עשרות אלפי תלמידי בתי הספר שלא לדבר על הוריהם ושלא תספק שום בטחון.

אני גם מניח שברוב ספרי הלימוד של שיעורי 'מולדת' (יש עדיין דבר כזה?) מופיעות מפות של ממלכת דוד, וממלכת שלמה ומדינת החשמונאים ועוד כהנה וכהנה. וכפי שאותן קווים בצבע זה או אחר היו אבל נעלמו, אין להתרגש על מפה של "הקו הירוק". ואם כבר מקדמים תוכנית לימודים על גורמים בהתוויית גבולות ישראל, כפי שמסבירה דליה פניג, המפמ"רית של הגיאוגרפיה במשרד החינוך, מדוע לא לכלול את מפת "חוג סלם" של מלכות ישראל מנהר הפרת עד היאור?

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית