6.04.2007

להלן שתי ידעות אודות העתירה לבג"צ של שלום עכשיו בדרישה לקיים הפגנה בחברון

אבקש מכם לחשוב שבמקום חברון יהיה כתוב הר - הבית:

הראשונה מידיעות

לבג"ץ וטענה בעתירתה כי צה"ל נוהג באפליה, ומאפשר אך ורק למתנחלים ולתומכיהם לקיים אירועים במתחם חברון. לעומת זאת, כך נטען, אילו פעילי שמאל נאלצים להפגין מחוץ לעיר.

לאחר הגשת העתירה דרש בג"ץ מהצבא לאפשר את קיומה של ההפגנה, ואולם מפקד חטיבת חברון טען בפני בית המשפט כי מתנחלי חברון יפרו את ההסדר ובעקבות ההפגנה עלולה להיווצר סכנת חיים למפגינים, כוחות צה"ל והמשטרה. בשלום עכשיו טענו בתגובה כי "לא ייתכן שיבקשו רשות להפגין מברוך מרזל ואיתמר בן-גביר".

שופטי בג"ץ הקשו ושאלו האם מיעוט של פורעי חוק יכול להטיל וטו על קיומה של הפגנה לגיטימית? לאחר התייעצויות הסכים לבסוף הצבא לדרישת שלום עכשיו, וההפגנה תתקיים בחניון המשאיות, סמוך למערכת המכפלה, בלב חברון.


השניה מהארץ

מנכ"ל שלום עכשיו, יריב אופנהיימר, אמר כי מצערת העובדה שבג"ץ נדרש להתערב על מנת לאפשר את מימוש הזכות לחופש הביטוי.

בדיון טען מפקד חטיבת חברון, אל"מ יהודה פוקס, כי ההפגנה תגרום להפרות סדר של המתנחלים, שיסכנו את חיי המפגינים, התושבים הפלשתינאים, חיילי צה"ל והשוטרים. השופט פוגלמן שאל בתגובה את המח"ט, אם יש להבין שהוא מרשה לפורעי חוק למנוע את ההפגנה, ואולם פוקס נמנע מלהשיב לשאלה.

התנועה עתרה לבג"ץ לאחר שאלוף הפיקוד אז, יאיר נוה, לא איפשר לה להפגין בעיר, אלא רק בכביש עוקף חלחול. בדיון הקודם הורו השופטים לצדדים להגיע להסכמה על מיקום ההפגנה. בעקבות הדיון הציע צה"ל למארגני ההפגנה לקיימה בפאתי העיר, ואולם הם סירבו.


עכשיו תסבירו לי אתם מדוע יהודי לא יכול להתפלל או לומר תהלים או לקרוא איכה בפינה כלשהי שבמתחם הר-הבית ולא רק זה אלחא הוואקף יכול להרוס ולהשחית ולפגוע בממצאים היסטוריים ודתיים ותרבותיים יהודיים?

יש לכם הסבר חוץ מהטענה שהר הבית ייחודי ויש לו רגישות יוצאת מגדר הרגיל?

תוויות: , , ,

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית