8.21.2007

מצע מפלגת התקווה

מפלגת "התקוה"

שם זמני -

עקרונות וערכים

ארץ ישראל לעם ישראל

המפלגה דוגלת בשמירת שלמותה של ארץ ישראל תחת שלטון העם היהודי. המדינה היהודית תנקוט בכל הצעדים המתחייבים מהצורך לבצר ולממש זכות זו, לרבות זכותו של העם היהודי להתיישב בכל חלקי הארץ. נפעל גם למען קיבוץ גלויות שלם של עם ישראל במולדתו, הן על ידי עידוד עליה והן על ידי יצירת התנאים הדרושים לקליטתם היעילה והטובה של אחינו.

בין הירדן והים

לא תקום כל ישות ריבונית אוטונומית זרה בארץ ישראל המערבית. יש לפעול למען יישובם מחדש של פליטים ערבים בארצות ערב ובארצות קולטות הגירה.

חוקה וממשל

יש להיאבק בשחיתות על כל גילוייה בממשל בישראל. נפעל למען כינון חוקה שתבטיח את אופייה היהודי-ציוני של מדינת ישראל. כמו כן יש לפעול לשיפור הדמוקרטיה בישראל, ככלי בשירות העם: חיזוק הכנסת כמוסד מחוקק ומפקח על פעולות הממשלה; קביעת מערכת איזונים ובלמים חדשים בין הרשות המחוקקת והרשות השופטת, לרבות הערכה מחדש של המנגנון לבחירת שופטים.

כלכלה וחברה

יש לשאוף ולעשות למען שוויון הזדמנויות מלא לכל חלקי החברה בישראל, ויש לפעול לצמצום הפערים הכלכליים בחברה. יש צורך לפעול למען ליברליזציה של המשק בישראל, חיסול המונופולים הגלויים והסמויים ועידוד היוזמה הפרטית והעסקית על-ידי מאבק בחסמים ביורוקראטיים. יש לשאוף להורדת המיסוי בישראל ולקיצוץ בהוצאות הממשלה על-ידי צמצום משמעותי של המגזר הציבורי.

חנוך וחברה

המפלגה רואה כמשימה חשובה ביותר את איחוי הקרעים ובניית גשרים בין
חלקי העם השונים וקירובם זה לזה מחדש. יש לפעול למען חידוש הגאווה הלאומית, בין היתר על-ידי חידוש התודעה הציונית, חיזוק הזהות הלאומית וחינוך לערכי היהדות ומורשת היהדות בקרב כל שכבות העם. בד בבד, יש צורך להשיב לחינוך בישראל את רמת המצוינות שידענו בעבר, לרבות תמיכה ועידוד לתחומי המדע והטכנולוגיה, הן במוסדות החינוך בפרט והן במחקר ובפתוח המעשיים במדינה בכלל.

צה"ל

יש צורך לפעול לארגונו מחדש של צה"ל ולהתוויית דרכו הציונית והמוסרית, תוך ניסוח מחדש של הקוד האתי של צה"ל.

יש לי בעה עם הסעיף על ישות אוטונומית שלא תקום מבחינה דקדוקית. מה זאת אומרת שלא תקום ובכל יתר הסעיפים כתוב יש להיאבק...?

תוויות:

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית