12.28.2007

שלום לבית השלום בעיר חברון - בינתיים

בית השלום: ביקורת חריפה של ועדת העררים
על התנהלות הפרקליטות

ועדת העררים הצבאית הדנה בסוגיית בית השלום בחברון החליטה היום שלא לקבל את בקשת הפרקליטות הצבאית ולא לצמצם את צו המניעה האוסר את פינוי הדיירים היהודים מהבית.

בהחלטתה מקבלת הועדה את עמדת עו"ד נדב העצני, המייצג את הישוב היהודי בחברון, וקובעת כי הפרקליטות אכן הפרה את ההסכמה הדיונית שהתקבלה בתיק, כאשר ביום אחד (27/11/07 ) הביעו 2 נציגים של המדינה שתי עמדות מנוגדות באותה שאלה: האחת בועדת העררים והשניה בבג"צ.

בהמשך מותחת הועדה ביקורת חריפה ביותר על התנהלות המדינה בסוגיית בית השלום, כאשר מצד אחד המדינה טוענת כי "העיסקה שנעשתה לגבי הנכס היא כשרה" ומצד שני היא מנסה "לשלול את אפשרות השימוש של בעל זכות קניין בנכס פרטי שבקניינו" וזאת "ללא פיצוי או תמורה אחרת".

עוד מותחת הועדה ביקורת על עצם השימוש בצו החדש המכונה "הצו בדבר שימוש מפריע", צו אשר נוסח ע"י היועמ"ש מזוז ונחתם ע"י אלוף פיקוד המרכז בינואר 2007, ואשר באמצעותו מנסה המדינה לנשל את הרוכשים היהודים מבית השלום: מדובר "בצו המתערב התערבות רבתי בקניין הפרטי, אשר ספק אם יש לה תקדים ואם יש לו אח ורע בשיטות משפטו אחרות".

על כל אלה יש להוסיף את העדר העקביות בעמדת הפרקליטות, אותם מכנה הועדה בהחלטתה "שינויי הכיוון התכופים מצדו של המשיב" אשר "שינה מספר פעמים את טעמו... באופן המעורר יותר מתמיהה אחת".

לאור כל אלה החליטה הועדה שלא לקבל את בקשת המדינה לצמצם את צו המניעה האוסר את פינוי בעלי הבית מביתם.

בנוסף, קיבלה ועדת העררים סידרה של החלטות בנוגע לגילוי מסמכים הנדרש לצורך הדיון בתיק, וכן קבעה מועדים להגשת מסמכים וסיכומים. מועד הדיון הבא בועדה נקבע ל-16/3/08.

יצויין, כי בכך מצטרפת למעשה ועדת העררים לביקורת החריפה והדומה שנמתחה אתמול בועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, באותו עניין ומאותם נימוקים.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית