12.28.2007

עורך הארץ בעד אונס

עורך עיתון "הארץ", דיווד לנדאו, אמר למזכירת המדינה האמריקאית קונדוליסה רייס, כי ישראל צריכה להיאנס בידי ארצות הברית בכדי להגיע להסכם כל שהוא במזרח התיכון. העיתון האמריקאי היהודי, "דה ג'ואיש וויק" דיווח כי הדבר גרם לסערה בקרב כ-20 נוכחים אחרים בארוחה החגיגית בה נאמרו הדברים. הפרסום בעיתון הניו יורקי גרם לשובל של התייחסויות לפרשה ברחבי הרשת.

האירוע התרחש בספטמבר באחד מביקוריה של רייס בישראל. לנדאו התארח בארוחה מיוחדת בבית שגריר ארצות הברית בישראל יחד עם קבוצה של אנשי צבא לשעבר, אקדמאים, דיפלומטים ועיתונאים ישראלים שרייס ביקשה ללמוד על השקפתם בנוגע לסכסוך הישראלי ערבי. לנדאו שישב ליד רייס, אמר לה כי הממשלה הישראלית רוצה "להיאנס" על ידי הממשל האמריקאי. העיתון מדווח כי לנדאו אמר כי "זה הוא חלומו הרטוב" לראות את זה קורה, אולם גם מביא את תגובתו של עורך "הארץ" בה הוא מתקן ואומר כי חלומו הרטוב הוא דווקא לפנות בדברים למזכיר מדינה אמריקאי.

לנדאו אמר השבוע לג'ואיש וויק, כי הדברים נאמרו על ידו ביתר תחכום וכי תגובתה של רייס להם הייתה פנטסטית. העיתון אף מצטט את אהוד יערי שדיווח על האירוע מבלי לציין את שמו של לנדאו וכינה אותו "מביך". "אף אחד מהנוכחים לא בא אלי בטענות", אמר לנדאו ל-nrg מעריב, "חלק באו ולחצו ידי ואמרו כמה הם שמחו על דבריי. מי שאמר שהוא לא מסכים אותי הוא רק פרופ' אוריאל רייכמן. גם רייס עצמה לא בדיוק הזדעזעה".

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית