2.25.2008

המדינה מול ארץ ישראל

נציג רשות השידור: "יו"ש - לא חלק מהמדינה"

תושבי יהודה ושומרון חשים לא פעם שהם מקופחים על ידי גופים שונים במדינה: לעיתים כשנותני שירותים לא מוכנים להגיע לביתם, וגם מן ההתייחסות אליהם באמצעי התקשורת השונים.

יוסי, תושב עלי שבשומרון, פנה באחרונה לנציב קבילות הציבור ברשות השידור, והביע את תמיהתו מדוע אזור השומרון אינו כלול ברשימת המקומות שמדווחים עליהם בתחזית מזג האוויר. כדוגמה לטענותיו, בסופות השלגים האחרונות שהיו בישראל עיקר השלג ירד ביהודה ושומרון, ורבים מן התושבים חשו מרמור על כך שהחזאים דיברו רק על ירושלים, ולא על יהודה ושומרון.

יש לציין, כי הן במהדורות החדשות של גלי צה"ל והן במהדורות של קול ישראל מצויינת התחזית גם להרי יהודה והשומרון.

נציב הקבילות, אלישע שפיגלמן, ענה לו כי מבירור שערך "הטמפרטורות בירושלים מייצגות היטב את אזור יהודה ושומרון, ולכן אין טעם לפרט זאת כאזור נפרד". שפיגלמן הוסיף לתשובתו חלק נוסף, שעורר את חמתו של יוסי: "יהודה ושומרון אינם חלק ממדינת ישראל", הוא כתב, "והישוב עלי אינו כלול בגבולות מדינת ישראל. אנו לא מפרסמים תחזיות לחלקי ארץ ישראל".

בתכניתנו "מה בוער" עם רזי ברקאי, הסביר מנכ"ל רשות השידור ותושב עפרה שבבנימין, מרדכי שקלאר, כי תשובת נציב הקבילות אינה מקובלת עליו: "כמנכ"ל רשות השידור, אני אומר חד משמעית - יש להפריד בין הדיון הפוליטי לבין מתן שירותים או אינפורמציה לתושבי מדינת ישראל", אמר שקלאר.

בעקבות הפרסום בגלי צה"ל שיגר יושב ראש מועצת יש"ע, דני דיין, מכתב לרשות השידור שבו הוא מביע את אכזבתו מהדברים. במכתבו שאל דיין האם המקום של התחזית לשומרון הוא במסגרת מידות החום הצפויות ברחבי העולם, ומדוע מתייחסים לתושבי יהודה ושומרון "כמשלמי אגרה - ותו לא".

תוויות:

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית