2.26.2008

איפה אנו חיים?

לכבוד לכבוד
גב' נורית דבוש מר מנשה סמירה
יו"ר מועצת הרשות השניה מנכ"ל הרשות השניה
לטלוויזיה ורדיו לטלוויזיה ורדיו

שלום וברכה,


הנדון: שימוש בביטויים פוליטיים מטעים בחדשות ערוץ 2

בבוקר 18/2/08 הופיעה בערוץ 2 ידיעה לפיה "נעצרו 16 חשודים בפעולות טרור בגדה". אנו תושבי השומרון, חיים בשמחה ובגאווה בארץ ישראל, מולדתנו ברשות ובזכות.
תושבי השומרון הינם אזרחים שווים במדינה, כבודם הוא ככבוד כל אזרח אחר וגם אם חלק ממפעלם נתון בוויכוח פוליטי הם זכאים – בזכות ולא בחסד – ליחס שוויוני ומכובד.
מרשויות ציבוריות במדינה מתוקנת, ואני מאמין ומקווה שהרשות השניה לטלוויזיה ורדיו היא אכן כזאת, מצופה להתנהל בצורה ישרה ומכובדת ולא לערב דעות פוליטיות בדיווחי החדשות.
יהודה, שומרון ובנימין הינם אזורים "כשרים" לפחות כמו שאר אזורי הארץ, למשל, ת"א ומפרץ חיפה ואינם זקוקים לאישור כלשהו משדרן זה או אחר.

הביטוי "הגדה המערבית" הוא מונח פוליטי של צד אחד בקשת הפוליטית הישראלית. בנוסף להיותו פוליטי למרבה המבוכה הוא לא רלוונטי. להזכירכם, כבר בשנת 1988 ויתרה ממלכת ירדן על תביעותיה הטריטוריאלית ביו"ש. עוד אזכירכם כי , גם ב - 19 שנות הכיבוש הירדני ביו"ש, המדינות היחידות שהכירו בבעלות ירדן היו בריטניה ופקיסטן.

אבסורדי כי המקום היחיד בו נשאר ביטוי אנכרוניסטי זה שגור הוא דווקא בכלי תקשורת ציבוריים ישראלים.

אבקשכם להנחות את עורכי החדשות להימנע משימוש במושגים מטעים מסוג זה ולנהוג בצורה הגונה, מכובדת וא-פוליטית כמצופה מרשות ציבורית.


בברכה,

עו"ד גרשון מסיקה
ראש מוא"ז שומרון

העתק:
מר גיורא רוזן – נציב תלונות הציבור ברשות השניה לטלוויזיה ורדיו

תוויות: , ,

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית