3.02.2008

טור נוסף במיקרוסקופ

באריאל יהיה מחר חם או קר?/ ישראל מידד

אלישע שפיגלמן, ממונה על קבילות הציבור של רשות השידור קצת הסתבך לאחרונה. במענה לתלונה על שמידות החום והקור באזור השומרון אינן נמסרות בערוץ הראשון טען ש"הטמפרטורות בירושלים מייצגות היטב את אזור יהודה ושומרון, ולכן אין טעם לפרט זאת כאזור נפרד". זה כמובן לא נכון עובדתית, אבל מילא. אלא ששפיגלמן הלך גשר אחד רחוק מדי והוסיף: "יהודה ושומרון אינם חלק ממדינת ישראל... אנו לא מפרסמים תחזיות לחלקי ארץ ישראל".

ראשית, הטמפרטורות של טורקיה וצרפת כן מתפרסמות מדי פעם, כמו גם של ערים נבחרות בעולם. ושנית, לפחות פעם בשבוע אנו רואים על המסך הקטן צילומי של פלאי מזג-האוויר באירופה, בסין או בצפון אמריקה. אז על מקום כל כך קרוב כמו השומרון אי-אפשר למסור מידע?

ושלישית, בכל זאת יש קשר בין "מדינת ישראל" ו"ארץ ישראל". מנכ"ל רשות השידור, מוטי שקלאר, התרעם בראיון לרזי ברקאי והכריז: "אני אומר חד משמעית - יש להפריד בין הדיון הפוליטי לבין מתן שירותים או אינפורמציה לתושבי מדינת ישראל." אבל טיעון יותר חשוב הוא הפרקטי ביותר: הרי אלפי ישראלים נוסעים הלוך ושוב בין יו"ש לבים גבולות 1967 יום-יום. המרכז האוניברסיטאי באריאל, מפעלי תעשיה וגם המפגינים "פעילי שלום" מתעיו"ש ומ"גוש שלום" רוצים לדעת מה הטמפרטורות. אולי דווקא הפן הפוליטי הזה ישכנע את האדון שפיגלמן.

תוויות: ,

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית