5.14.2008

מכתב ישן

אדרבה, לבדוק מאת: ישראל מידד

תאריך פרסום: 01/08/1997 לפי דיווחה של כתבת "הארץ" אורלי בר-קימה, המסקרת את נושא התקשורת, מיום 16.5, יזם לאחרונה מר מרדכי קירשנבאום, מנכ"ל רשות-השידור והעורך הראשי שלה, בדיקה שנועדה לקבוע אם הכיסוי של פרשת בר-און בשידורי קול-ישראל היה מגמתי


לפי דיווחה של כתבת "הארץ" אורלי בר-קימה, המסקרת את נושא התקשורת, מיום 16.5, יזם לאחרונה מר מרדכי קירשנבאום, מנכ"ל רשות-השידור והעורך הראשי שלה, בדיקה שנועדה לקבוע אם הכיסוי של פרשת בר-און בשידורי קול-ישראל היה מגמתי. במיוחד נפל חשדו של מר קירשנבאום על דיווחיו של הכתב לענייני משטרה, אביב בושינסקי, ולפני כחודש הוא דרש לעבור על תמלילי שידוריו של בושינסקי כדי לבדוק את חשדותיו.

בעקבות פניות אליו מחברי הוועד המנהל של רשות-השידור, ביטל קירשנבאום את הבדיקה. אחת החברות במוסד הציבורי הזה, שבין תפקידיו, על-פי חוק, "לדון ולהחליט בענייני הרשות ולקבל מהמנהל הכללי דו"חות על הפעולה השוטפת של הרשות", טענה שבבדיקה כזו היא "דרך בולשביקית" שעלולה לגרום לציד מכשפות בתוך הרשות. חבר אחר העלה את החשש שבדיקה כזאת עלולה לגרור את הרשות לשרשרת של חקירות.

במקרה זה, לדעתי, חברי הוועד המנהל לא מילאו את חובתם כנציגי הציבור. הם דווקא היו צריכים לדרוש שאכן תיערך הבדיקה, ויש רק להצטער על כך שהעניין ירד מסדר היום של רשות-השידור.



ישראל מידד
הכותב הוא מנכ"ל אגודת זכות הציבור לדעת



גיליון 10, אוגוסט 1997

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית