7.29.2008

הטור שלי בשבועון בשבע

זה נקרא אומץ?/ ישראל מידד

השם ענת סרגוסטי עלה בטור זה כשחני לוז ציינה את עברה ב'העולם הזה', את ביקורה אצל יאסר עראפאת בביירות ב-1982, ועוד פרשיות של כתבות מוטות. למדנו שהיא מנהלת כעת עמותת שמאל רדיקלי בשם 'אג'נדה'. ארגון זה "פועל בזירה התקשורתית בנושאים חברתיים בתקשורת ומטרתו - השפעה על השיח התקשורתי ובאמצעותו על סדר היום". אך הסיסמה היא: "איך משנים עמדות". שימו לב: לא דיווח טוב יותר, אתיקה טהורה יותר, מיומנות טובה יותר. לא, העניין הוא האידיאולוגיה.

ביום ראשון השבוע, ב'מבט' של הערוץ הראשון, צפיתי בכתבה על קבוצה חדשה של עיתונאים צעירים המבקשים לחדש במקצוע הוותיק הזה, בשם 'שקוף'. בכתבה שודרו גם צילומים ממפגש שהתנהל על גג אחד הבתים בתל אביב בנוסף למסיבת עיתונאים. ומי היתה אחת הדוברות על הגג? כן, ענת סרגוסטי. היא איננה מאבדת זמן.

לא הייתי טורח להזכיר זאת, אילולא שמעתי את הכתבת מציינת את ה"אומץ" של סרגוסטי. שאלתי את עצמי, איזה אומץ? במה הסתכנה סרגוסטי בעבודה העיתונאית שלה? מישהו בברנז'ה נידה אותה בכלל ההתעסקות שלה בתחומים שהיא בחרה בהם או בגוון הרדיקלי של הדיווח שלה? מישהו ביקר את המעבר שלה לצד השני של העשייה העיתונאית? היא מקבלת פחות כסף? אולי גם הכתבת המדווחת כבר סיימה סדנא אצל ארגון 'אג'נדה'?

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית