8.07.2008

אני מוחרם

שגרירות בריטניה: אין כניסה למתנחלים

שר בריטי התחייב בפרלמנט כי מתנחלים לא יוזמנו עוד לאירועים בשגרירות בישראל השגריר שאירח שלושה מתנחלים ננזף בידי ראש הממשלה

▪ ▪ ▪

קים הוואל, השר הבריטי לענייני המזרח התיכון, הודיע בפרלמנט בלונדון, כי מתנחלים לא יוזמנו יותר לאירועים בשגרירות הבריטית בישראל.

הוואל ענה לשאילתה זועמת של חברת פרלמנט שהתרעמה על כך שלקבלת הפנים החגיגית בבית השגריר ברמת-גן לכבוד יום הולדתה של המלכה, הוזמנו שלושה ממנהיגי המתנחלים ביהודה ושומרון [דני דיין, שאול גודלשטיין וישראל מידד].

"החלשה בעמדה ארוכת השנים"

השגריר הבריטי בישראל, טום פיליפס, טען כי הזמין את המתנחלים משום שרצה לדעת "מה מתרחש בימים אלו בתוך ההתנחלויות". אולם הסבר זה לא שכנע את תומכי הפלשתינים בבריטניה. חברת הפרלמנט קריספין בלאנט, דרשה הסבר והשר הבריטי עלה לדוכן כדי להתנצל.

"הזמנת המתנחלים לשגרירות הבריטית מהווה החלשה בעמדה ארוכת השנים של הממשלה כי ההתנחלויות הן לא חוקיות ומכשול לשלום", אמרה בלאנט.

הוואל הסכים לדברים והתחייב כי מתנחלים לא יוזמנו עוד לאירועים בנציגות בריטית. לדבריו, מדובר בתקלה חמורה וראש הממשלה, גורדון בראון, שוחח על כך עם השגריר הבריטי בישראל במהלך ביקורו האחרון בירושלים.

________________________________________

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית