10.05.2008

הטור השבועי בשבועון בשבע

הנוסח שהתפרסם:

זאב זאב (1)/ ישראל מידד

מטען הנפץ שהונח ליד ביתו של פרופ' זאב שטרנהל, מעשה פלילי שאין לסבול אותו, איפשר לתקשורת הישראלית הממסדית (הברנז'ה) להשתחרר מכבלים של אחריות ממלכתית כביכול ולהסתער סוף-סוף על המטרה המרכזית: הימין. בעיתונות שמזמן קיבלה על עצמה שלא להזכיר את זהותו האתנית של חשוד, בעיקר כשמדובר בבן לאומה הערבית, סייגים כאלה אינם תופסים במקרה שלפנינו. מרכיבים תקשורתיים לכאורה טכניים כגון כותרות, תמונות, כיתובים לתמונות, טורים, מאמרי מערכת גויסו למען המאבק ועל מנת ליצור אגרוף מקומץ ומלוכד שיתן את מכת-המוות לאויב. נקלה להם הזדמנות לברוא, שוב, אווירה ציבורית אשר תיבנה על שנאה, סלידה וגועל-נפש.

למשל דברי אברום בורג שזוכים לכותרת ב'ידיעות אחרונות': "ההסתה התורנית נעשית היום בריש גלי. יש לייבש את המימון הציבורי לישיבות ולרבנים פנאטיים". האם אין בדברי בורג עצמו הסתה? הרי מי קבע שיש למעשה הזה בסיס תורני? והאם הוכח איזה קשר כלשהו לישיבות? ובורג הוא רק מקרה אחד מתוך רבים.

רק לפני שבועיים, לאחר מסע תקשורתי דורסני, התברר שאותו פרופסור מהאוניברסיטה העברית שנחשד במעשים לא-מוסריים ואף פליליים, יצא את הארץ כשהתברר שלמשטרה אין כל בסיס להאשים אותו. זה קרה אחרי שהעיתונות כבר שפטה והרשיעה אותו. הייתי חושב שהתקשורת למדה משהו מההשתלחויות המוטעות שלה.


הנוסח שנמסר לפרסום:

פיגוע תקשורתי / ישראל מידד

מטען הנפץ שהונח ליד ביתו של פרופ' זאב שטרנהל, מעשה פלילי שאין לסבול אותו, איפשר לתקשורת הישראלית הממסדית (בלע"ז "הברנז'ה") להשתחרר מכבלים של פסידו-אחריות ממלכתית ולהסתער סוף-סוף על המטרה המרכזית: הימין. בעיתונות שמזמן קיבלה על עצמה שלא להזכיר את זהותו האתנית של חשוד במיוחד כשמדובר בבן לאומה הערבית (אם כי חרדים אינם נכללים בקטגוריה זו משום-מה), סייגים כאלה אינם תופסים במקרה שלפנינו. מרכיבים תקשורתיים לכאורה טכניים כגון כותרות, תמונות, כיתובים לתמונות, טורים, מאמרי מערכת ומיקום גוייסו למען המאבק ועל מנת ליצור אגרוץ מקומץ ומלוכד כיתן את מכת-המוות לאויב. נקלה להם הזדמנות לברוא, שוב, אווירה ציבורית אשר תיבנה על שנאה, סלידה וגועל-נפש. דברי אברום בורג אלה זוכים לכותברת ב"ידיעות אחרונות": "ההסתה התורנית נעשית היום בריש גלי. יש לייבש את המימון הציבורי לישיבות ולרבנים פנאטיים" ובעצם אין כאן אלא הסתה כי מי קבע שיש בפעילות טרוריסטית זו בסיס תורני והאם הוכח איזה קשר כלשהו לישיבות? ובורג הוא רק מקרה אחד מתוך רבים ונצטרך לחכות עד שדו"ח מסכם ייכתב.

רק לפני שבועיים, לאחר מסע תקשורתי דורסני, התברר שאותו פרופסור מהאוניברסיטה העברית שנחשד במעשים לא-מוסריים ואף פליליים, יצא את הארץ כשהתברר שלמשטרה אין כל בסיס להאשים אותו גם אם התקשורת כבר שפטה אותו בצורה איומה (ונזכיר הכתבות של בילי מוסקונה-לרמן ושרי מקובר-בליקוב במוספשבת של "מעריב" ב- 8.8.2008). היית חושב שהתקשורת למדה משהו על ההשתלחויות המוטעות שלה. כנראה שהם אינם קוראים עיתונים.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית