10.29.2008

תלונה נגד ג'ודי ניר-מוזס-שלום נדחתה

התלונה
הבוקר, יום ששי, 22 לאוגוסט, בשעה 11:10 הביעה המנחה ביקורת קשה על גב' נילי פריאל אשר נאלצה השבוע לסגור את החברה שהקימה לקידום נושאים כלכליים אשר התבססה על קשריה עם בכירי המשק והפוליטיקיה, לפי הפרסום העצמי של החברה.

ג'ודי אמרה שהיה על פריאל להיזהר מ"מראית-עין" ושזאת "בעיה קשה". לכאורה, דברים בגו.

ואולם, כעבר 20 דקות, ג'ודי מעלה לשידור את יריב בן-אליעזר והנושא הוא הסיקור של מעומדותה של ציפי לבני ודרך אגב, התייחסות סטריאוטיפית של התקשורת כלפי נשים וכלפי...מזרחים. ולאחר מכן, העלתה מגידת-עתידים לשאול אותה "מי יקח הבחירות בקדימה?", אחת בשם מרים בנימיני אם כי הקו היה משובש.

על פי העקרון של "מראית-עין" נכשלה כאן ג'ודי פעמיים. פעם אחת בכך שבכלל התייחסה לנושא של אשה המנצלת את קירבתה לאישיות פוליטית כדי לקדם את עצמה. כי הרי לפי שמיעת-האוזן שלי, זאת בדיוק הבעיה הקשה שלה כמנחה של תוכנית רדיו לא רק בזמן שבעלה החבר הכנסת הבכיר הוא באופוזיציה אלא כשהיה שר החוץ. אדוני הממונה, אם תפתח את תיקי התלונות כדי לנבור בהם תגלה תלונות רבות בנושא שלא טופלו כהלכה.

ופעם שניה, כשהעלתה לדיון נושא של אפליה תקשורתית כלפי, בין היתר, מזרחים כי בעלה הוא מזרחי, אם כי מזרחי גאה על פי הראיון לפני כחודשיים ב"מוסף הארץ".
על בסיס תלונה זו ועל בסיס תלונות רבות מן העבר, אני פונה אליך לקדם את הורדת גב' ג'ודי ניר-מוזס-שלום מהנחיית תוכנית זו וכל תוכנית אחרת הקשורה לאקטואליה.

dir="rtl" align="right">
תשובת הממונה על קבילות

הצבור:
לכבוד
ישראל מידד
שלום רב,
הנדון: תלונתך מיום 22/8/08 בעניין ג'ודי ניר מוזס שלום
בחנתי את תלונתך ומצאתי שאינה מוצדקת. כל הנושאים שציינת במכתבך הועלו במהלך התוכנית מתוך הקשר ברור לעניינים אקטואליים. אין ספק שאילו מנחה אחר או אחרת היה מגיש את התוכנית היה הטיפול בנושאים שהזכרת - טיפול נכון וענייני. הן הנושאים שהועלו והן דרך הטיפול בהם היו נכונים מהבחינה המקצועית ולכן אין מקום לתלונה זו.
בברכה,
אלישע שפיגלמן
נציב קבילות הציבור
העתק:משה גביש, יו"ר; מרדכי שקלאר, מנכ"ל;אריה שקד, מנהל הרדיו; גב' ג'ודי מוזס; האגודה לזכות הציבור לדעת

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית