12.15.2008

הטור שלי במדור מיקרוסקופ בשבועון בשבע, 11.12.08

אמת מ'הארץ' תצמח?/ ישראל מידד

אני מקווה שהקוראים הקבועים זוכרים שעמירה הס גרמה לעיתונה, 'הארץ', לשלם הרבה כסף ליישוב היהודי בחברון לאחר שכתבה דברים שלא היו (מתנחלים רוקדים על גופו הירוי של מחבל בחברון) ובית המשפט פסק נגדה ונגד העיתון. לאחרונה באה הס עם אחת האוניות שמדינת ישראל, ברוב חוכמתה, התירה להגיע לחוף עזה. היא נתקעה שם כי ישראל לא הרשתה לה לעבור דרך מעבר הגבול. מכיוון שהיא בילתה תקופה ארוכה של מגורים ברמאללה, החליטה להישאר בעזה מבלי לגרום למהומות.

אלא שבשבוע שעבר היא התדפקה על השערים וביקשה בכל זאת לעבור פנימה לישראל, לאחר שלושה שבועות של שהייה בלתי-חוקית בשטח הרש"פ. עו"ד מיבי מוזר התרעם שהיא נחקרה סמוך לבואה, חקירה שלדבריו "לא היתה הכרחית". השופטת בדימוס דליה דורנר, נשיאת מועצת העיתונות, דווקא אמרה "שגם עיתונאים כפופים לחוק", והיא לא תגנה את התנהגותה של המשטרה.

ועוד דבר קטן: בדיווח של "הארץ" היה חסר פרט די משמעותי שרק הודות ל'מעריב' (ותודה לד"ר יואל כהן על ההפנייה) יכולנו לקרוא שעמירה הס "נאלצה להימלט מעזה", כי גורמים בחמאס איימו על חייה. דובר יחידת תיאום פעולות הממשלה בשטחים, מסר שהס טילפנה אליו שהיא מגורשת מעזה (כך!), שהפלשתינים אינם יכולים לערוב לבטחונה ועליה לעזוב לאלתר. ואני שואל: זה לא סיפור ש'הארץ' היה צריך לספר לקוראיו במלואו?

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית