3.27.2009

עוד מכתב למערכת "הארץ" אשר צונזר

הנה מכתבי כפי שפורסם היום בעיתון "הארץ" לאנשים חושבים

תלוי את מי הורגים

בתגובה על "מתים אלמונים", "שיעור היסטוריה" מאת תום שגב ("הארץ", 20.3)

תום שגב, בהתייחסותו למסיבת העיתונאים של סטיב רמבם בעניין ממצאי חקירתו את רצח אלכסנדר רובוביץ בידי רוי פראן ב-1947 - כאשר הוא רוצץ באבן את גולגולתו של הצעיר בן ה-16 שהיה חבר בלח"י - קובע ש"השוואות היסטוריות הן עניין מסוכן". שגב מציין, ש"הקריירה של רוי פאראן מזכירה כמובן את זו של חבר הכנסת לשעבר, אהוד יתום (ליכוד), מפרשת קו 300: ממש כמו הפרלמנטר הקנדי, גם הוא הרג את הטרוריסט שלו באמצעות אבן".

אכן, השוואות היסטוריות הן מסוכנות. לפי שגב, ניתן להשוות בין צעיר לא-חמוש הנושא כרוזים לצעיר חמוש אשר חטף אוטובוס, החזיק בני ערובה שעות תחת איום הריגה ואולי גם יודע אם יש מטענים באוטובוס. אכן, השוואה מסוכנת.

ישראל מידד

שילה


ומה היה תוכן המכתב המקורי?

הנה

בהתייחסותו למסיבת העיתונאים של סטיב רמבם על ממצאי חקירתו את רציחת אלכסנדר רובוביץ בידי רוי פראן ב- 1947 כאשר הוא רצץ באבן את גולגולתו של הצעיר בן ה- 16 שהיה חבר בלח"י, קובע שגב ש"השוואות היסטוריות הן עניין מסוכן" ומציין ש"הקריירה של רוי פאראן מזכירה כמובן את זו של חבר הכנסת לשעבר, אהוד יתום (ליכוד), מפרשת קו 300: ממש כמו הפרלמנטר הקנדי, גם הוא הרג את הטרוריסט שלו באמצעות אבן."

אכן, השוואות היסטוריות הן מסוכנות. אליבא דשגב ניתן להשוות בין צעיר לא-חמוש הנושא כרוזים ומצד שני צעיר חמוש אשר חטף אוטובוס, החזיק בני ערובה שעות רבות תחת איום הריגה ואולי גם יודע אם יש מטענים באוטובוס. אכן, השוואה מסוכנת. אבל אם שגב מחפש השוואות מסוכנות נוספות, הייתי מציע לו לבחון את הקשר, אם קיים, בין פעולותיו של יצחק רבין על חוף פרשימן ב- 22 ביוני 1948 עת פיקד על אנשי פלמ"ח אשר ירו למוות בלמעלה מעשרה יהודים בפרשת ה"אלטלנה" לבין פעולות חניכי המכינה הצבאית ע"ש יצחק רבין אשר לטענתם, הם ירו למוות, לכאורה, באזרחים בעזה ב- 2009 במסגרת מבצע "עופרת יצוקה".



האם זה אני שמסוכן?

מה אתם חושבים?

תוויות: , , , ,

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית