10.09.2009

הנשיא פרס, הרב אלישיב ותנועות הר-הבית




במסגרת מסע ההתבטלות החנופה וההסתה של שמעון פרס בחצרות הרבנים צוטט באתרי תקשורת מרכזיים
נשיא המדינה שמעון פרס נפגש הבוקר (יום ה') עם בכיר הרבנים החרדים-אשכנזים, הרב יוסף שלום אלישיב, בסוכתו של הרב בשכונת מאה שערים בירושלים. פרס התארח במקום במסגרת סבב הפגישות שהוא מקיים בימי החג עם רבנים בכירים נוספים - הרב עובדיה יוסף והרבנים הראשיים לישראל, אך זו הפעם הראשונה בה הוא מבקר גם אצל המנהיג הליטאי.

הנשיא הגיע לבית הרב כשהוא מלווה ברב הכותל והמקומות הקדושים, שמואל רבינוביץ', ושוחח עם מארחו בין היתר על המתיחות הדתית השוררת בימים האחרונים במזרח ירושלים.

בפתח פגישתם אמר הנשיא פרס: "באתי לברכך לרגל חג הסוכות. לישראל אתגרים רבים ואחד מהם הוא מניעת הידרדרות המתיחות בירושלים לכדי מלחמה על רקע דתי. בכל הנוגע לרגישות סביב הר הבית, המסיתים יכולים להעלות אש".

בתגובה הדגיש הרב אלישיב בפני הנשיא כי על פי ההלכה אסור ליהודים לעלות להר – הן בגלל קדושתו והן בשל ההשלכות המדיניות של עלייתם. "הודעתי על כך בעבר ואני חוזר בשנית על הודעתי", הזכיר הרב, "מעבר לפן ההלכתי יש בכך משום התגרות באומות העולם שעלולה להוביל לשפיכות דמים וזו עבירה גוררת עבירה".

לעומת זאת התפרסם באתר רוטר מפי מקור מהימן:

מה באמת אמר הרב אלישיב לנשיא? ציטוטים מדוייקים

מקור מהיימן ביותר סיפר לי את מהלך השיחה הקצרה שהייתה לגבי הר הבית בין הנשיא לרב.הנשיא: כבוד הרב מכיר את התופעה של עליית קיצונים להר הבית לשם פרובוקצייה.הרב אלישיב: זה איסור מוחלט, שכולם טמאי מתים. אין פרה אדומה אין כלום ואם זה מאיים בשפיכות דמים אז אדרבא וארבא.הנשיא: אולי הרב ישקול להודיע זאת ברבים שוב ושוב.הרב: מה שעולים עכשיו הם מסתמכים על כתובים אחדים אבל זה לא נכון. אבל מדעת תורה יש שאלה מה מניעת העלייה גורם. יש כיום פנים לכאן ולכאן.

הודעתנו:

עליות יהודים להר הבית לשם תפילה והודיה, הנעשות בהוראת והסכמת גדולי הרבנים הן המרתיעות את אומות העולם ואת האיסלם מלהשלים את "תהליך השלום" שיזם פרס שאינו אלא תהליך של הכחשה ושואה, הממית אסון קיומי על עם ישראל על האזור והעולם.

אי עליה להר הבית היא ההתגרות הגדולה ביותר באומות העולם המצפות מעם ישראל שיכיר בחסד שהקב"ה גמל עימו ועם האומות בהחזרת השכינה לירושלים והמייחלות יחד עם כל ישראל להחזרת סדר העבודה במקדש ישראל במקומו.

פרס וכל מי שנילווה עמו ומתגייס לתמוך בו תורמים לסילוק שכינה מישראל, למיעוט הדמות ולחורבן כולל.

אנו קוראים לכל בית ישראל, דתיים, חרדים וחילוניים, לעלות להר הבית למקומות המותרים ולהתפלל שם לקב"ה לישועות ישראל ולעזרה מיד צר ובכך להביא שלום אמת.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית