10.13.2009

הודעה מטעם הסנהדרין



רבני הסנהדרין קוראים לעלות להר הבית

הרבנים קוראים להתעלם מפסק ההלכה של הרב אלישיב האוסר לעלות להר וקובעים: "התנהגות הנשיא פרס ממיטה אסון קיומי"
רבני "הסנהדרין החדשה" קובעים כי דתיים וחילוניים צריכים לבקר בהר הבית, ולמעשה הם קובעים כי יש להתעלם מקביעתו של הרב יוסף שלום אלישיב מהשבוע שעבר ולפיה "על פי ההלכה, אין מקום להתיר עלייה להר הבית".

כפי שפורסם ביום חמישי שעבר ביקר נשיא המדינה שמעון פרס, בסוכתו של הרב יוסף שלום אלישיב, אחד מגדולי המנהיגים והפוסקים של הציבור החרדי. במהלך השיחה פרס העלה לדיון את סוגיית העלייה להר הבית והרב הקשיש מיהר להגיב בנחרצות: "הודעתי על כך בעבר, ואני חוזר בשנית על הודעתי שליהודים אסור לעלות להר הבית", אמר הרב. "מעבר לפן ההלכתי יש בכך משום התגרות באומות העולם שעלולה להוביל לשפיכות דמים וזו עבירה גוררת עבירה".

הקביעה הזו קוממה את רבני "הסנהדרין החדשה", גוף רבני שהוקם בדיוק היום לפני ארבע שנים, ב-13 באוקטובר 2005 (כ"ח תשרי תשס"ה). מדובר בהתאגדות רבנית שבראשה עומדים בין היתר הרב עדין אבן ישראל (שטיינזלץ) והרב ישראל אריאל, העומד בראש "מכון המקדש" (מכון היוצר תשתית פיזית והלכתית לבנייה מחודשת של בית המקדש, י"ט). רבני "הסנהדרין החדשה" מנסים ליצור המשכיות לסנהדרין "המקורית", הגוף הרבני שפעל לפני כ-2,000 שנים ואשר לא הסתפק בקביעת הלכות, אלא גם היווה גורם דומיננטי בהנהגת העם.


"התנהלות שמעון פרס - אסון קיומי"

בהודעה שפירסם דובר הסנהדרין החדשה, הפרופ' הלל וייס, נקבע: "הזנחת הר הבית והדרת רגל ישראל ממנו הינה ההתגרות היותר גדולה בקב"ה ובאומות העולם. השכינה והאומות מייחלות יחד עם כל ישראל להחזרת סדר העבודה במקדש ישראל במקומו".

רבני הסנהדרין גם תקפו בצורה נחרצת את הנשיא פרס. לדבריהם: "התנהלותו של שמעון פרס נשיא מדינת ישראל עד עתה ממיטה אסון קיומי על עם ישראל, על האזור ועל העולם כולו... הנשיא פרס, וכל מי שנילווה עמו ומתגייס לתמוך בתכניותיו הריקות מאמונה, תורמים לסילוק שכינה מישראל, למיעוט הדמות ולחורבן כולל".

רבני הסנהדרין גם קוראים לחדש את החפירות בכל שטח הר הבית. בהודעה שהם פירסמו נאמר: "אנו קוראים לראש אונסקו החדשה אירינה בוקובה
ליזום ולבצע חפירות מסודרות ואוביקטיביות בכל רחבי הר הבית ואף מתחת למסגדים בכל עומק נדרש כדי לברר לעיני כל היכן מקום המקדש ומתקניו ולבלום פיות משטיני שקר מכחישי המקדש. בירור זה יתרום להשכנת שלום בעולם". בהקשר זה ראוי להזכיר כי המהומות שפרצו בשבוע שעבר בהר הבית, החלו בין היתר בגלל שמועה בציבור הערבי ולפיה יהודים עורכים חפירות בהר הבית.

ובעניין אחר - רבני "הסנהדרין החדשה", גם החליטו להקים פורום משפטי לחקירת דוח גולדסטון "כדי לבדוק את כל ההיבטים הקשורים לכינון וועדת גולדסטון, אופן עבודתה, תוכן הדוח, ולצורך כך לפנות אל מר ריצ'רד גולדסטון על-מנת שיתייצב בפני פורום זה ויענה על שאלות שיישאל".

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית