10.20.2009

לא יפה, ממש לא

המועצה בבית אל רימתה את התורמים והחליפה ההקדשה
מאת: איציק וולף |

> דפוס קבוע של הנצחת התורמים האמריקנים

> במועצה המקומית בבית אל סירבו להגיב

המועצה בבית אל עקרה לוחיות הנצחה של קק"ל שתרמה גן משחקים והקדישה במקומה את הגן לתורמים אמריקנים שלא השקיעו במקום
▪ ▪ ▪
המועצה המקומית בית אל מארחת מעת לעת תורמים יהודיים מחוץ לארץ אשר מבטיחים להשאיר מהונם במקום על-מנת לפתח את ההתיישבות היהודית ביהודה ובשומרון. בין משפחות הנדבנים שמארחת המועצה נמצאת גם משפחתו של היהודי האמריקני יוג'ין גלוק, שתרם כסף רב לבית אל במהלך 25 השנים האחרונות.

ל-News1 נודע כי בחג הסוכות האחרון (5.10.09) התארחו בני משפחת גלוק יחד עם תורמים אמריקנים נוספים בבית אל במסגרת הדינר השנתי של ישיבת בית אל וזכו להנצחה על תרומתם להקמת גן משחקים באחד מן הגנים בתחומי המועצה (פארק ניצנית). בכניסה לפארק הוצבה אבן שציינה כי מדובר ב"גן משחקים עולם הילדים" המוקדש לנכדים ולנינים של הידידים האמריקניים של מוסדות ישיבת בית אל. זאת למרות שמדובר בגן משחקים שנבנה בכספי תורמים יהודיים מצרפת ובמימון חלקי של הקרן הקיימת לישראל ושהוקדש לפני פחות משנה לזכרה של האישה אירמה קאהן.

אבן המצבה שציינה את תרומת יהודי צרפת והקרן הקיימת לישראל הועתקה ממקומה לחלקו האחורי של הגן ובמקומה הוצבה הנצחת התורמים האמריקניים.

בעבר הייתה ההנצחה של קק"ל ממוקמת בכניסה אל הפארק, במרחק של כחמישה עשר מטרים מן המתקנים. כיום היא מרוחקת ממנו מאוד וניצבת בקצה השביל הארוך שבסופו של דבר מתחבר אל הגן.

בעוד מצבת ההנצחה החדשה חוברה אל האדמה בבטון, מצבת ההנצחה של הקרן הקיימת לישראל פשוט הונחה על גבי האדמה בחלק האחורי והמרוחק של הגן כששאריות הבטון שאיתו הייתה מחוברת אל הקרקע בעבר גלויים.

▪ דפוס קבוע של הנצחת התורמים האמריקנים

חבר מועצת בית אל, יאיר פלסר, ציין במכתב לראש המועצה, משה רוזנבוים, כי על-פי מיטב ידיעתו, לא קיבלה המועצה את הסכמת התורמים מצרפת ואת הסכמת קק"ל להסב את הקדשת הגן על שמם של תורמים חדשים - זאת פחות משנה מאז נחנך הגן וכאשר השלמת גן המשחקים נעשתה מכספי המועצה המקומית ולא מכספה של משפחת גלוק.

לדבריו, היחס של המועצה המקומית בית אל למשפחת גלוק, הנחשבת לאחת מהנדבניות הבולטות של מוסדות הישיבה הגבוהה בבית אל - מהמוסדות החזקים במועצה המקומית שבה שלושה חברים - רוב - לרשימה של אנשי הישיבה "אל ראש ההר", קיבל דפוס קבוע.

"בשנה שעברה בחג הסוכות, בתפקידך כראש מועצה, קבעת שלט על גן הילדים החדש בשכונה ב' שנבנה בשלמותו מכספי משרדי הממשלה וכספי המועצה, ובו נאמר כי הגן נתרם על-ידי משפחת גלוק. לשאלתי במליאת המועצה לאחר חג הסוכות תשס"ט ענית כי אתה החלטת בעצמך על קריאת הגן על שם התורמים, (בלי להיוועץ בוועדת הנצחה של המועצה), וכי הם התחייבו לתרום למועצה תרומה של מאה אלף שקלים. כעבור כחצי שנה בעת דיון על תקציב המועצה, מסר לנו הגזבר כי סכום התרומה המובטח, טרם נתקבל בקופת המועצה. עד היום טרם מצאתי בדוחות הכספיים אזכור להעברת כספי התרומה הנ"ל", כתב לראש המועצה.

▪ במועצה המקומית בבית אל סירבו להגיב
ראש המועצה המקומית בית אל, משה רוזנבוים, סירב להגיב על הדברים.

"מדובר על שקר, אני לא מאמין שאתה תפרסם את זה", אמר מבלי שהשיב על שאלות News1. "זה לא עניין ציבורי ארצי - מקסימום עניין ציבורי בתוך בית אל. אם אתה מפרסם את זה - אין לך יותר קשר איתנו".

כאמור, כל השאלות הענייניות ביחס להחלפת ההנצחות בגן המשחקים נותרו ללא מענה.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית