11.13.2009

הטור שלי ב"מיקרוסקופ" ש"בשבע" 12.11.09


80 שנה ללא שינוי / ישראל מידד

הפעם, לשם שינוי, נביא ביקורת על התקשורת המציינת "הופעה טרגית" של העיתונות ביישוב בתקופה שלאחר פרעות תרפ"ט, לפני שמונים שנה. נאפשר לאורי צבי גרינברג שוב לומר את האמת שלו מתוך הכרך ה-י"ז של מפעל 'כל כתבי אצ"ג', שיצא לאור בימים אלה. שני הקטעים הופיעו בחודשים פברואר ומרס של שנת 1930, אך ההקשר לאירועי חודש תשרי השנה מסביב להר-הבית ולאירועים נוספים הקשורים להתיישבות הוא ברור, ואין אלא להתפעל מניסוחיו ותובנותיו של המשורר.

"אין, כמובן, כל תמיהה, שבעיתונות תל-אביב גם להבא תימשך 'שיטת הכיסוי' על האמת. היא תוסיף ללכת בדרך שהלכה בה לפני המאורעות ולאחריהם... אנו, יהודי ארץ-ישראל, נוסיף לחיות במשטר גיהינומי זה, והעיתונות בתל-אביב תלמדנו להסתגל ולהסתגל. תורה שלא לימדה אותנו אפילו העיתונות של ההתבוללות בימי מרה ומצוקה לאומה בגולה. השנאה של סופרי העיתונות הנ"ל לכל רוויזיה בציונות מעבירה אותם בכמה מקרים לא רק על הדעת, אלא מעבירה אותם גם מעבר לגבולים של העניינים הלאומיים האקטואליים, ועושה אותם בימים אלה לסופרי סיוע של מין סוכנות עיתונאית ערביאית - בעברית... כפי כל החוקים של תורת ההתרפסות הגלותית, זו שסותמת את בת קול היהודים הנשחטים והנדרסים בארץ-ישראל ומשתמשת במעין מגפון לטענות הערביים המתחצפים, שידם שפכה את הדם שלנו. במקום לדבר על האמת בתוכנו, על מה שנעשה איתנו, ולקלוע את חצי הדיבור כלפי צד הרוצח והנוגש, היא קולעת חיציה באיזו הנאה מיוחדת ב... נאמנים לציונות, והמעזים להאמין ב'אוטופיה מסוכנת' של 'ארץ ישראל עברית כאנגליה אנגלית' שנואים עליה יותר מאשר אנשי ה'פלשתין' ו'צדיקי' חברון.

"אבל כבר כיום אנו רוצים לציין בצער רב, שהעיתונים התל-אביביים, אשר בעצם ימי הדמים העלילו במזיד על תהלוכת צעירים יהודים (הכוונה להפגנת נוער בית"ר ואחרים ליד הכותל המערבי כעשרה ימים לפני פרוץ הפרעות) ...העלילה הזאת קיבלה תוקף. ושירות סנבלטים (בוגדים) זו מילאו בארץ-ישראל יהודים עיתונאים, שהכינו בשביל האויב שלנו, בעצם ימי האסון, נימוק להאשמה... ואנו מציינים בצער מדרגת שפל כזאת בעיתונות עברית בארץ-ישראל

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית