11.01.2009

מהבלוג שלי לבלוג של העין השביעית

קטעים מתוך:

תאריך פרסום: 01/11/2009

עם היוודע דבר מעצרו של יעקב טייטל בחשד למעורבות בפשעי שנאה חמורים, הוקם בישובו, שבות רחל, צוות הסברה. שיחה עם הנוגעים בדבר מעלה כי דוברים הם חלק אינטגרלי מצוותי החירום בישובים ביו"ש כבר יותר מעשור

[הכתבה הוכנה ביום חמישי ה-15.10, ומתפרסמת רק כעת בשל מגבלות צו איסור הפרסום]

שמועות על זהותו של החשוד בשורה של פשעי שנאה חמורים...מתרוצצות כבר מספר ימים בשיחות בעל-פה, באימיילים, בטוקבקים ובפורומים ברשת. אולם כלי התקשורת צייתו לצו איסור פרסום שהוצא על העניין וסיפקו רק רמזים למביני דבר.

אתמול בבוקר (14.10) קיבלו תושבי שילה שבבנימין הודעה ממזכירות הישוב על החשדות כלפי תושב שבות רחל, ישוב הבת הצעיר של שילה הוותיקה. פניות של התקשורת, נאמר בהודעה, יופנו לדוברי הישוב.

בהודעה הופיעו גם "כללי אצבע" לתושבי היישוב בנוגע להתנהלות מול התקשורת...וביקש מתושבי שילה להניח את המגע עם התקשורת לדוברים הרשמיים של שבות רחל.

ההתנהלות הזו אינה מובנת מאליה. ממתי ממנים דובר לישוב? והאם לכל ישוב ביו"ש דובר? ישראל מידד, תושב שילה העוסק שנים רבות בתקשורת והיה מנכ"ל אגודת "זכות הציבור לדעת", פירסם את ההודעה בבלוג שלו, "The Right Word", יחד עם מספרי הטלפון של הדוברים הנבחרים. "האמת שכן", הוא עונה בתשובה לשאלה האחרונה. לדבריו, כבר יותר מעשור שבמסגרת צוות החירום המיוחד (צח"י) הקיים בכל ישוב, פועלים גם דוברים.

"הצוותים נועדו כדי להתמודד עם כל מיני מקרי חירום בישוב", אומר מידד. "הצוות מורכב מנציגי כל הועדות הפועלות בשיגרה בישובים: רווחה, מזכירות, לוגיסטיקה, כמובן ביטחון, ויש גם מישהו שממונה על התקשורת, הן כלפי פנים והן כלפי חוץ. בשני הכיוונים יש צורך להפריך שמועות, לאשש מידע וכדומה. לאירוע כמו זה המתרחש עכשיו, מתייחסים במתכונת צח"י".

אלא שהאירוע שמידד מזכיר, שעל פרטיו מוטל צו איסור פרסום, נוגע לאדם פרטי. האם תושבי הישוב מניחים כדבר שבשגרה כי מעשיו של אדם פרטי המתגורר בישוב הם עניינו של היישוב כולו? אחת מהדוברים שמונו היא דקלה בן פזי, תושבת שבות רחל ומורה במקצועה. "ברור שהמעשה הוא של אדם אחד, התקשורת מבינה שזאת פעולת יחיד", היא טוענת, "אבל אנחנו ישוב דתי, 'התנחלות' בפי התקשורת. מאוד אוהבים לתייג אותנו כקולקטיב ואני צריכה להתייחס לקולקטיב הזה. הקהילה עומדת חסרת ישע כלפי ההאשמות שכולנו קיצונים וכולנו אשמים וצריך מישהו שיעמוד וידבר". ובכלל, היא אומרת, "אני לא מייצגת את המשפחה [משפחת החשוד], האשה [אשת החשוד] לא מדברת בכלל עם התקשורת ושכרה עו"ד שמייצג אותה"...

...לא חשבתם לומר "זה אדם פרטי ולנו כישוב אין שייכות לכל דבר שאולי עשה"?

"זה טבעי שהתקשורת תתיחס אלינו כך", אומר מידד. "היחס הזה מוכתב מאופי ההתיישבות שלנו. אנחנו קהילה ובקהילה ערבים זה לזה. אנחנו עושים הרבה אחד למען השני, כשמישהו צריך להתאשפז בבית חולים, השכנים עושים לו את הכביסה. טבעי שכשהתקשורת תעסוק במישהו, זה יהיה עסק של הישוב"...

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית