11.01.2009

על המעצר וההאשמות של יעקב טייטל

ראשית, רצח הוא רצח ופשע הוא פשע. אין "אבל...".

שנית, אם אדם אשר הואשם בעבירות יימצא אשם לאחר תהליך משפטי תקין ומלא, כולל ערעורים, על בסיס ראיות ועדויות, אז הוא אשם.

שלישית, אם מישהו יימצא אשם לבדו ללא שותפים אז ברור שלא משפחתו ולא שכניו ולא הישוב בו הוא חי ולא הגוש בו הוא חי אשמים אלא רק הוא. אם מישהו טוען שקיימת הסתה, עליו להוכיח ולא להפיץ שמועות, ורכילויות והשמצות ואין לדבר על מחתרת או 'רוח הדברים' ובוודאי לא על "הם". (*)

========

(*)

על רקע החשדות הראשוניים כי טייטל מעורב ברצח, פעל בשבועות האחרונים העיתונאי והתסריטאי גל אוחובסקי, מראשי הקהילה הגאה, להכנת עמיתיו לראיונות בתקשורת על הפרשה. בהודעה ששלח בתפוצה נרחבת בדואר האלקטרוני כתב אוחובסקי: "כמו שמסתמן עכשיו, יש למשטרה חשוד והוא שייך למחנה הימין הסהרורי. אני מציע, אם יורשה לי, שנשמור כולנו על תגובות מאופקות".

"אם אנחנו רוצים למנף את האהדה הציבורית", כתב אוחובסקי, "חייבים להתבטא בנושא באופן מתון ולא מתלהם ולתת לצד השני לקיים חשבון נפש. לבוא ולהגיד 'אמרנו לכם' ולקלל את המתנחלים לא יקדם אותנו בשום צורה. עם זאת, להגיד שהרצח קורא לחשבון נפש ואין להכתים ציבור שלם בו - יהיה בוגר, נכון ונבון".

אוחובסקי התייחס היום להתרת פרסום החשדות נגד טייטל, לרבות לקיחת האחריות מצדו על הרצח, וזאת על אף שאינו חשוד בו. "אדם שמתהדר ברצח שהוא לא עשה הוא משוגע. מצער מאוד שיש בישראל מי שרוצה להתהדר ברצח הומואים ואני מקווה מאד שהציבור שממנו הוא בא יתנער ממנו ושראשיו יבהירו שהם לא חושבים כמותו", אמר.

עם קריסת התקווה שהרוצח מה"בר נוער" עצור בידי המשטרה, התעוררו בימים האחרונים החששות בקהילה ההומו-לסבית מהבאות. "אין ספק שהחששות קיימים ואנחנו לוקחים בכל הרצינות את עניין האבטחה במשרדים שלנו ובמקומות המפגש שהאגודה מפעילה. במשרדים שלנו בנחמני היתה לנו כל הזמן מדיניות של דלת פתוחה ועכשיו, כדי להיכנס, צריך לצלצל בפעמון, להזדהות ורק אחרי שרואים מי האיש - פותחים לו את הדלת. אנחנו נשלב גם מצלמות במעגל סגור", אמר היום המל.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית