11.09.2009

תכנון לקוי

נשמעה התנגדות הסנהדרין לתכנית המתאר המחוזית של העיר ירושלים

הלל ויס, דובר הסנהדרין

אמש כ"א במרחשוון,8.11.09 נשמעה התנגדות בית הדין של הסנהדרין לתוכנית המתאר המחוזית של העיר ירושלים בפני החוקרת עו"ד תלמה דוכן ונציגה נוספת מהוועדה המחוזית.

לדבריהן הן איבדו את ההתנגדות שהוגשה לפני שנה ורבע ומצאו אותה בקושי רב ובמקרה ולכן הזמינו את המתנגדים אחרונים לשימוע ובאופן פתאומי בתוך חמישה ימים מצאת מכתב ההזמנה.

המתנגדים: הרב דב שטיין מזכיר הסנהדרין, אדריכל גדעון חרל"פ , עו"ד אביעד ויסולי ופרופ' הלל ויס הציגו תקלות מהותיות וזדוניות כנגד האינטרס היהודי הפוסלות את תכנית המתאר. עו"ד ויסולי טען שהתוכנית מנוגדת לחוק יסוד ירושלים בירת ישראל, שאין בה זכר תכנוני להיות ירושלים עיר קדושה לעם היהודי. שכל המקומות הקדושים היהודיים מאופינים בה כשטח ציבורי פתוח כולל הר הבית שאינו נזכר כלל בתוכנית ואין כל תכנית ביחס אליו ולסביבתו כנ"ל לא לגבי הר הזיתים ולא לגבי תכנון העיר העתיקה וכל אתר היסטורי אתר. הועלתה הטענה שבתכנית אין לירושלים חיבורים תחבורתיים מזרחה, צפונה ודרומה והיא מוצגת כדרך ללא מוצא. שאין כל התייחסות לעתיד ירושלים כבירת מדינת ישראל ובירת העם היהודי.

שהאינטרס של התכנית הוא לחבר כמה שיותר אוכלוסיה ערבית לתוך המרחב העירוני של ירושלים ולדלל את השכונות היהודיות בשטחן ובחוקי הבניה ובכך לסייע בחלוקת ירושלים.

שאין התייחסות מספקת וראויה להיקף הגידול הצפוי במאה הבאה העולה בתכנון.

שאין התייחסות ראויה לצרכי עולי רגל ותיירות בירושלים. נגישות, לינה, שרותי תיירות.

שענייני תעשיה ומלאכה ושווקים בירושלים אינם מוארים כצורך של אוכלוסיה רחבה ועממית אלא כענין של הייטק בלבד.

שנושאי האוכלוסייה החרדית מנוכרים ואין התחשבות ראויה בגידול הטבעי של אוכלוסיה זו.

עורך הדין ויסולי דרש מיו"ר הוועדה לתת אפשרות למתנגדים להופיע בפני הוועדה המחוזית עצמה.

הנציגה השניה אמרה שהיא לא התכוננה כלל לסוג כזה של ביקרות והיא באה לא מוכנה.

המתנגדים הציעו לקיים ישיבה נוספת לאחר שהשומעת תתכונן דבר שנדחה בתקיפות על ידי עורך דין תלמה דוכן.

המתנגדים חברו בימים האחרונים לגופים נוספים שביקרו את התוכנית אך לא בפני הוועדה מחוזית כמו אריה קינג וקלי"ל וחוגי בוני העיר העתיקה בראשות מתי דן וקיבלו מהם סיוע רב בהכנת ההתנגדות.

כל הגופים הללו ישתפו פעולה ביניהם, פעולה ציבורית משפטית ופוליטית להוריד מעל סדר היום את התוכנית הזאת שכל כולה לא באה לעולם אלא כדי לגזול את ירושלים מריבונות העם היהודי ולבטל את ערכה וקדושתה.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית