12.17.2009

הטור שלי במדור "מיקרוסקופ" ש"בשבע" גליון 372 מיום 17.12.09


התקשורת נגד פינויים / ישראל מידד

* בכמה עיתונים קיימת העדפה לכנות את אותן התקהלויות של אנשי שמאל, המוכנים דרך קבע "פעילים", בשכונת שייח ג'ראח (שמעון הצדיק) בימי ששי כמשתתפים "בהפגנה נגד המשך פינוי המשפחות הפלשתניות". הייתם חושבים ש'פינוי' זה דבר רע, אבל בקיץ 2005 לא ראינו אותם בשכונותיהם של גוש קטיף. אבל האמת היא שהם בעצם מוחים נגד מערכת המשפט בישראל. הרי בית המשפט הוא שפסק שלאותם ערבים אין כל זכות חוקית בבתים שהם השתלטו עליהם בזמן הכיבוש הירדני. אבל הנוסח שציינתי נשמע הרבה יותר מוסרי ויפה-נפש. השאלה היא מדוע משתפים העיתונים פעולה עם ארגוני השמאל? את התשובה אנחנו יודעים.

* לפני מספר ימים פירסם 'הארץ' כותרת ש"המתנחלים יחסמו את כבישי הארץ". המתנחלים בה"א הידיעה. ואני שואל: כל המתנחלים כולם? המתנחלים מן השומרון? וגם מבנימין? כנראה שמערכת העיתון למדה משהו: ביום ראשון שלאחר מכן כבר התמקדו: "פעילי הימין הקיצוני מהתנחלות ליד שכם הציתו את המסגד". לפחות הם צמצמו ממאות אלפים לכמה אלפים.

* ושוב, השין-גימיל משלם את המחיר: כהונת נציב תלונות הציבור ברשות השנייה לא תוארך. לאחר הביקורת שהוטחה בו ע"י השופט נעם סולברג, שבדיקתו את כתבתה של אילנה דיין היתה 'שטחית', שר התקשורת גמר אומר שעשר שנים מספיק לגיורא רוזן. אבל הפעם הפשלה שלו הייתה באמת מרכזית לכל הפרשה. כעת נראה אם בג"ץ יחייב את הבכירים, את אילנה דיין ושות', לשלם את הקנס.

תוויות:

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית