1.14.2010

הטור שלי במדור "מיקרוסקופ" ב"בשבע" גליון 376 מיום 14.1.2010

הסאטיריקנים הולכים יחפים? / ישראל מידד

זכיינית ערוץ 2 'קשת' מרבה לנצל דימויים כמעט אנטישמיים על מנת להציג את ציבור המתנחלים כטורפי בני-אדם, גזענים, רומסים וסתם לא-יפים, שלא לדבר על פגיעה בערכי הדת והתרבות. לאחרונה פנתה 'קשת' בתלונה ליושבת ראש ועדת האתיקה של הכנסת, חברת הכנסת שלי יחימוביץ, נגד דברי חבר הכנסת יעקב כ"ץ בישיבת ועדת החינוך של הכנסת ביום שני האחרון.

במכתב הם שוטחים את מר ליבם: "אנו בשידורי קשת סבורים כי הדברים מעידים על אי הבנת מהותה ותפקידה של הסאטירה ולוקים בחוסר סובלנות מסוכן. זאת ועוד, התנהגותו ודבריו של חבר הכנסת כ"ץ חרגו ממסגרת חופש הביטוי, אינם הולמים נבחר ציבור, וחורגים מכללי האתיקה של חברי הכנסת".

להזכירכם, אם כי בטח לא שכחתם, ח"כ כ"ץ תקף מערכון של 'ארץ נהדרת' בו נראו מתנחלים כאילו הם חוטפים חייל. כצל'ה אמר בוועדה כי "כשיבוא יום ומדינת ישראל תנוהל על ידי הגורמים המשפטיים הנכונים... האנשים האלו יועמדו לדין על אנטישמיות, כמו שבגרמניה ובפולין אנשים הועמדו לדין אחרי המלחמה. זה כמו שגבלס עסק בתעמולה נאצית, לכלך על יהודים ואחר כך שחטו יהודים".

ואני מתפלא על בכירי קשת. גם הם אינם מבינים סאטירה? אין ספק שח"כ יחימוביץ', אשר באה מאותה ברנז'ה, בוודאי יודעת היטב שכל מה שכצל'ה אמר היה עיבוד של תסריט שפשוט לא התקבל ע"י עורכי התוכנית והם כועסים שהוא סחב להם חומר. ובכלל, לפי טענתם בעבר (זוכרים את הקטע על מתיישבי חברון והערבי כקרש גיהוץ?), אין מי שיכול לשפוט סאטירה. אז מה הם רוצים - גם לשדר חופשי וגם למנוע ביקורת חופשית?




המקור:

ומי בעד חופש הדיבור בשידור?

זכיינית ערוץ 2 קשת, זו שמרבה לנצל דימויים נאציים ואנטישמיים על מנת להציג את צבור המתנחלים כטורפי בני-אדם, מזלזלים בחיי אנוש, גזענים, רומסים ורודפים וסתם לא-יפים, שלא לדבר על פגיעה בערכי הדת והתרבות, פנתה ליושבת ראש ועדת האתיקה של הכנסת, חברת הכנסת שלי יחימוביץ, בבקשה לבחון את מה שעולל להם חבר הכנסת יעקב כ"ץ בדברים שאמר בישיבת ועדת החינוך של הכנסת ביום שני האחרון.

במכתב הם משטחים את מר ליבם: "אנו בשידורי קשת סבורים כי, הדברים מעידים על אי הבנת מהותה ותפקידה של הסאטירה ולוקים בחוסר סובלנות מסוכן. זאת ועוד, התנהגותו ודבריו של חבר הכנסת כץ חרגו ממסגרת חופש הביטוי, אינם הולמים נבחר ציבור, וחורגים מכללי האתיקה של חברי הכנסת". להזכירכם, אם כי בטח לא שכחתם, ח"כ כץ התנפל על מערכון של "ארץ נהדרת" בו נראו מתנחלים כאילו הם החוטפים של גלעד שליט. כצ'לה אמר בוועדה כי "כשיבוא יום ומדינת ישראל תנוהל על ידי הגורמים המשפטיים הנכונים...האנשים האלו יועמדו לדין על אנטישמיות, כמו שבגרמניה ובפולין אנשים הועמדו לדין אחרי המלחמה. זה כמו שגבלס עסק בתעמולה נאצית, לכלך על יהודים ואחר כך שחטו יהודים".

ואני מתפלא על בכירי קשת. גם הם אינם מבינים סאטירה? אין ספק שח"כ יחימוביץ' אשר באה מאותה ברנז'ה בוודאי יודעת היטב שכל מה שכצ'לה אמר היה עיבוד של תסריט שפשוט לא התקבל ע"י עורכי התוכנית והם כועסים שהוא סחב להם חומר. ובכלל, לפי טענתם בעבר (זוכרים אתת הקטע בחברון והערבי כקרש גיהוץ?), אין מי שיכול לשפוט סאטירה. אז מה הם רוצים – גם לשדר חופשי וגם למנוע ביקורת חופשית?

נ.ב. ואם כבר עוסקים באיך ערוץ תקשורת מתייחס לעובדה שהוא לא בסדר, הנה חדי עין בוודאי הבחינו בתחתית עמוד 15 בגליון יום ששי האחרון של "הארץ" ובוודאי קראו במסגרת את החלטת מועצת העיתונות אודות כתבתו של אמיר אורן מלפני ארבע שנים מיום 21.10.05 ועל כך שהכתב לא ביקש את תגובתה של בתיה כרמון למרות שהיה מחוייב לעשות כן. אז, גב' כרמון הנכבדה, תדעי שלפחות אנו קראנו על נצחונך.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית