1.05.2010

יקב שילה - טוב מאוד מאוד







יקב שילה – אלטרנטיבה לעיר הבירה

מאת: השף אלון גונן 24.12.09

השף אלון גונן הוזמן לערב טעימות של יינות יקב שילה במסעדת "החצר" הירושלמית. הוא מתאר את שילובי המנות עם היינות השונים, רשמי הטעימה והחוויה כולה


בדרכי ליקב שילה לא יכולתי שלא להתפעל מכמות הגפנים שפזורה בשטח לצד מטעי זיתים ועצי נקטרינות. יקב שילה ממוקם בישוב שאוהל מועד חנה בו בתקופה המקראית, וזה הפך את שילה באופן אוטומטי לבירת ישראל, טרום שלמה המלך שבנה את ירושלים.

ההזמנה שקיבלתי למסעדת "החצר" בירושלים שאירחה את יינות שילה לארוחת ערב סגרה מבחינתי את המעגל . שילה עיר הבירה הראשונה של בני ישראל הוזמנה באופן רשמי להתארח בעיר הבירה הנצחית של עם ישראל.

מסעדת "החצר" בירושלים היא מסעדת שף ים תיכונית המתמחה בבשרים על הגריל, תבשילי קדירה ודגים. בראשהמסעדה והמטבח עומד השף מוטי אוחנה שאת עיקר השכלתו רכש בצרפת והמנות שהוא מוציא מושפעות מהמטבח הקלאסי הצרפתי עם תיבול של מאמא מרוקאית שרק עושה טוב לאוכל.

לערב הטעימות של יקב שילה הוזמנו מבקרי יין אשר טעמו את היין תוך שילוב מנות מומלצות עם היינות השונים של היקב. היקב מייצר כיום כ-70,000 בקבוקים של יינות לבנים, רוזה, אדומים וקינוח.

שילה רוזה 2007

פתחנו את הערב עם כוס יין רוזה 2007 שבוקבק ב-2008. היין עשוי משני זני ענבים- קברנה פרנק וברברה. שילוב מעניין בבלנד די ייחודי.
צבע היין אדמדם צלול, אף מעט מתוק וניחוחות של תות שדה ופטל שופעים ממנו, בטעימה החמיצות שביין די מאזנת את הריח והברברה סיפקה ליין יובש – שניהם בנו את היין נכון עם גוף קל ומרשים.
עם היין הוגשו לשולחן מבחר של מנות טאפאס קרות וקלות שמתאימים ליין הזה בול.

שילה שרדונה 2007

היין שהה 6 חודשים בחביות עץ של 400 ליטר והמשיך את היישון במשך שישה חודשים נוספים בבקבוק.
היין צהבהב ומעט ירקרק בשוליים שלו, היין שופע טעמים של פירות טרופיים, בסיומת מורגשת מעט חומצת חלב וטעמי עץ מרירים.

היין מורכב ודי מאוזן ללא ספק יין שמדברים עליו.
קצת קשה לי להגדיר את היין אם אני משווה אותו לאפיון השרדונה שמייצרים בישראל- קסטל עם הסגנון האיטלקי, בן חיים שופע העץ והמרגש ביותר, וילה וילהלמה הצרפתי המשובח ופלטר הפרחוני.
השרדונה של שילה שונה ואני אשמח אם תחוו דעתכם בתגובות.

שילה מרלו שיראז 2006

במדור היינות האדומים שהגישו לנו פתחנו עם מרלו שיראז מסדרת שור 2006. היין התיישן בחביות אמריקאיות וצרפתיות ואחר כך נח לו בבקבוק כשמונה חודשים.

היין הוגש עם מנת דג שמתובלת בכוסברה ועם מנת בצל ממולא בשר.
היין נפתח יפה מאוד בכוס וריחות של קפה ומעט ווניל עולות ממנו. לי הפריעו קצת טעמי השזיף שהיה בשל מדי והפכו את היין למעט מתקתק. היין השתלב טוב מאוד עם טעמי הדג המתובלים בחריפות מתונה.

שילה קברנה סוביניון 2006

היין שהה 14 חודשים בחביות עץ צרפתיות חלקן חדשות. צבעו של היין שחור ומבריק, שילוב טוב מאוד בין מתיקות ריבתית לטעמי מנטה מרעננת. היין נפתח טוב ומהר, בעל חמיצות מאוזנת, סיומת טובה, חמאתית ומעט שיזיפית. היין בשילוב עם הבצל הממולא היה הטוב ביותר בארוחה.

שילה קברנה סוביניון 2005 רזרב( סדרת סוד)

היין אטום למראה ובעל ריחות של פירות שחורים בשלים, מעט קפה וקקאו קלוי. היין מאוד מורכב ומפתיע בכל טעימה מחדש. היין הוגש עם פילה בקר לצד תפוח אדמה מטוגן כרושטי וממש אפשר היה ללעוס את היין יחד עם המנה שהוגשה.

יין לעיס תמיד מרגש אותי. אפשר פשוט להרגיש את כל הטעמים מתפוצצים לך בפה. היין מוכן לשתייה וישביח בשנתיים הבאות. היין ללא ספק משובח ועובר בקלות את ציון ה 90.

שילה מור DRY RED 2007
היין עשוי מזני קברנה, מרלו וברברה. היין שהה 14 חודשים בחביות עץ.
היין בעל גוון בורדו, ריחות של פירות צעירים עם קרמל ומעט וניל, בעל סיומת ארוכה וטאנינים טובים.

היין הוגש מצונן ולהפתעתי הרבה היין יכול היה להתאים גם למנות הראשונות שהוגשו, יין קינוח נפלא בעדינותו ומרגש בבשלותו.

יקב שילה: יינן: עמיחי לוריא.
אזור התעשייה שילה 15 דק מאריאל
02-9400736 02-9942312
ykveyshilo@bezeqint.net
סיורים וטעימות ביקב בתיאום מראש.

מסעדת "החצר" - דרך בית לחם 7 ירושלים.
טלפון: 02-6719922

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית