1.12.2010

הפרס לביקורת התקשורת של "לדעת" למפשחת סרן ר'

משפחתו של סרן ר' היא הזוכה בפרס הישראלי לביקורת התקשורת לשנת 2010


משפחתו של סרן ר' היא הזוכה בפרס הישראלי לביקורת התקשורת ע"ש אברמוביץ לשנת תש"ע - 2010. הפרס יוענק על ידי "האגודה לזכות הציבור לדעת" באירוע שיתקיים ב-7 בפברואר. הפרס ניתן על מאבקם האישי והציבורי של סרן ר' ומשפחתו, שהגישו תביעת דיבה נגד העיתונאית ד"ר אילנה דיין ונגד "טלעד". וועדת הפרס קובעת כי מדובר במופת למלחמה אמיצה ועיקשת של אנשים מן השורה למען אתיקה ויושרה בעשייה העיתונאית הישראלית. הפרס יוענק למר ראג'י, אביו של סרן ר', כנציג המשפחה*.

הפרס הישראלי לביקורת התקשורת ע"ש אברמוביץ המציין השנה עשור לקיומו מוענק עבור תרומה אמיצה, איכותית ומשמעותית במיוחד לביקורת התקשורת בישראל.

על הזוכים בפרס החליטה וועדת השיפוט בראשות זלמן שובל, נשיא האגודה לזכות הציבור לדעת, והכוללת את האלוף (במיל) אורן שחור, ד"ר מור אלטשולר, דליה זליקוביץ', המשורר ארז ביטון ופרופ' אלי פולק, יו"ר האגודה. כמדי שנה, בפרס הישראלי לביקורת התקשורת זוכים שני מועמדים. בימים הקרובים תכריז האגודה על הזוכה הנוסף בפרס.

בנימוקים לפרס קובעת וועדת הפרס כי מאבקם האישי והציבורי של סרן ר' ומשפחתו, שהגישו תביעת דיבה נגד העיתונאית ד"ר אילנה דיין ונגד "טלעד", הינו מופת למלחמה אמיצה ועיקשת של אנשים מן השורה למען אתיקה ויושרה בעשייה העיתונאית הישראלית.

הוועדה מציינת כי משפחתו של סרן ר' לא הסתפקה בזיכויו בערכאה המשפטית הצבאית, ושלא כרבים הנפגעים מהתנהלות עיתונאית לא ראויה, החליטו שלא להבליג על עיוות המציאות והשימוש במניפולציות אלא להיאבק על שמם. לדברי זלמן שובל, נשיא האגודה ויו"ר וועדת הפרס, משפחתו של סרן ר' לא נרתעה מהביקורת הקשה שנמתחה עליהם ע"י עמיתיה של אילנה דיין בעיתונות ובממסד התקשורתי. "תביעתם חשפה התנהלות עיתונאית נואלת המוותרת על אובייקטיביות, הגינות ומקצועיות למען סיפור. יתר על כן, פסק הדין במשפטו של סרן ר' חשף את הכשל של הגופים האמורים לפקח על עבודת העיתונאים ברשות השנייה. בכך תרמה משפחתו של סרן ר' תרומה משמעותית לשיפור מנגנון ביקורת התקשורת ולהדגשת המסר כי הסיפור העיתונאי אינו מקדש כל אמצעי" אומר שובל.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית