4.14.2010

יו"ר "לדעת" מול יו"ר מועצת העיתונות

יו"ר האגודה לזכות הציבור לדעת, פרופ' אלי פולק, דוחה בראיון בערוץ 7, את הצעתה של נשיאת מועצת העיתונות, השופטת בדימוס, דליה דורנר לתת חיסיון לעיתונאי אורי בלאו ולא לעצור אותו במידה והוא יחזיר את המסמכים,

"אני מאוד מתפלא על דבריה, מדובר פה באדם שעבר עבירה לכאורה וצריך להעמיד אותו לדין. לא צריך להיות הבדל בין עיתונאי או כל אדם אחר, ומה שהשופטת דורנר גרמה
בדבריה, זה שהעיתונאים יאבדו את מעמדם, כי המחוקקים ישנו את החוק בצורה שתרע מאוד
עם העיתונאים".

לדבריו לעיתונאי אסור לעבור על החוק, "נכון שעיתונאי לא צריך למסור את מקורות המידע שלו ובטח שלא למשטרה, אבל ברגע שהוא עצמו עבר על החוק כמו במקרה הזה, צריך להעמיד אותו לדין, בית המשפט הוא זה שצריך להחליט בעניינו ולזה גם השופטת דורנר צריכה להסכים".

לפרופ' פולק אין ספק שאם היה מדובר פה באיש ימין שהדליף מידע על פינוי מאחז, הוא לא היה זוכה ליחס של כפפות של משי, "אם חייל היה מביא מידע על צה"ל בנוגע לפינוי מאחזים והיה מפרסם את זה ומכשיל בכך את המהלך, האם השופטת דורנר גם כן הייתה מגוננת עליו. יש לי רושם שלא, זה מריח לא טוב, גם במקרה של סרן ר' כשדורנר הגנה על אילנה דיין, אני גם חושב שהיא הייתה צריכה לגבות את בית המשפט שהוא יחליט, היא עושה שרות רע לעיתונות, כי בעתיד אם מישהו יבקש להגדיל את הסמכויות של העיתונאים בנושא חיסיון, אחרי ששומעים את העמדה של דורנר אף פוליטיקאי לא ירצה לשתף פעולה עם מהלך כזה".

הוא מתפלא על חברי הכנסת שלא יצאו נגד עיתון הארץ שגונן על אורי בלאו, "היה רק ח"כ חסון (וגם ח"כ מיכאל בן ארי. ב.ט) שקראו להחרים את עיתון הארץ ופרסמו את זה בצורה גלויה, אבל אחרי זה לא שמעתי אף חבר כנסת שמצטרף לקריאה. אני בכלל מתפלא לאן נעלמו כל אותם אנשי שמאל, למה אנשים כמו עמוס עוז לא תוהים על מה שקרה כאן. אנחנו באגודה לזכות הציבור לדעת אומרים כבר במשך שנים, שאם הצרכנים רוצים תקשורת לאומית וציונית זה בידיים שלהם שהם יבחרו איזה עיתון להכניס הביתה, אני לא אכניס את עיתון הארץ אלי הבית ולא אעשה להם מנוי,
העיתון הזה כבר גרם בעבר לנזקים גדולים מאוד למדינת ישראל, אני אומר את זה גם לכל החבר'ה שאני שומע שהם אומרים לי שהם לא יכולים לשתות את הקפה בבוקר בלי עיתון הארץ, חבר'ה תפסיקו עם זה".

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית