5.03.2010

הביקורת נגד פעילות חריגה ואלימה

"מיעוט קטן בתוכנו גורר אותנו לאבדון"

יו"ר מועצת יש"ע תוקף בחריפות את אנשי 'תג מחיר' ואת הצעירים שהיכו השבוע חייל: "לו אני האיחוד האירופי, הייתי מממן אותם. הפעילות שלהם תיגמר באסון"
▪ ▪ ▪

יושב-ראש מועצת יש"ע, דני דיין, תוקף את אנשי 'תג מחיר' ואת התופעה של עימותים בין צעירים יהודים ביו"ש לבין כוחות הביטחון. עד כה הוא עשה מאמצים ניכרים להתנזר מגינויים שכאלה, בעיקר מתוך רצון לשקם את מנהיגותה של מועצת יש"ע, אבל האירועים האחרונים גורמים לו לפרסם גינוי תקיף ביותר, שלא לומר זעקה.

"יש בקרב ההתיישבות ביש"ע כמה עשרות אנשים, לכל היותר 100 איש, שאיבדו כל רסן, זנחו כל עכבה מוסרית, ועלולים לגרור את המפעל שלנו לאבדון", אמר לנו אתמול דיין, "הגיע הזמן לומר ברורות: הערכים שלהם אינם ערכינו. הם מסכנים את עתיד ההתיישבות ביש"ע פי עשרה מכל הפעילות של שלום עכשיו והקרן החדשה לישראל. לו אני האיחוד האירופאי, הייתי מעביר להם מימון נדיב. הם סכנה אסטרטגית ממש להמשך אחיזתנו ביהודה ושומרון".

כתב האישום של דיין אינו מתייחס ישירות לאירועי יצהר השבוע, אך נראה שהם היו הקש ששבר את גבו. כזכור, סמוך למוצאי יום העצמאות מנע כוח של צה"ל מקבוצת צעירים ביצהר לטייל באתר סמוך ליישוב, בטענה שהדבר יגרור התנגשות עם שכנים ערבים. דין ודברים בין שני הצדדים התפתח לעימות אלים, שבמהלכו נחבל קל איש מג"ב. דובר יצהר טען אחר-כך כי לא הייתה כל עילה לבלום את הקבוצה וכי האירוע הידרדר לאלימות רק אחרי שאחד הלוחמים ירה באוויר.

דיין הוסיף: "אני יודע היטב שיש עלילות. גם הודעות דובר צה"ל לא תמיד מהימנות, ולעיתים הן אף מגמתיות ממש. אבל גם אם רק עשירית מן המעשים המדווחים לאחרונה התרחשו בפועל, זה בלתי נסבל. מדובר בקריעת צמיגים של רכבים צבאיים ושל מכוניות פרטיות של מילואימניקים, יידוי אבנים, הנחת דוקרנים, ואפילו השלכת בקבוק תבערה על ג'יפ של צה"ל. השתגענו? כיצד אנחנו נותנים לזה לקרות בקרבנו זמן כה רב?".

בנוגע לפעילות המכונה 'תג מחיר', אמר יו"ר מועצת יש"ע: "איזה מין דבר זה לשרוף שדה של ערבי כי המנהל האזרחי הרס לנו קרוון? זה לא מוסר יהודי וגם טמטום. מדוע שהציבור הישראלי ירצה להמשיך להחזיק בשטח שהופך למערב הפרוע? אני חושש שזה רק עניין של זמן עד שאחת הפעולות האלה תסתיים באסון כזה או אחר. חייבים להתעשת ולהפסיק את זה בעוד מועד".

דיין מעניק לאנשי 'תג מחיר' את הכינוי 'אנרכיסטים'. לדבריו, "הם אולי פרומיל מן האוכלוסיה היהודית ביש"ע, אבל הם צובעים את כולנו בצלמם ובדמותם. יישובים שלמים - שבהם גרים מיטב אזרחיה של המדינה הזאת, המגזר המתנדב ביותר - נתפסים בציבור הישראלי כקיני צרעות בגלל המיעוט האלים הזה".

דיין מדגיש כי הוא תומך בניהול מאבק תקיף נגד מדיניות הנסיגות, ובכלל זה בפעילותם של ועדים אזוריים שונים שאינם מתואמים תמיד עם מועצת יש"ע. אך, "המרחק בין זה לבין דרך התנהגותם של החבורות הקטנות והאלימות האלה בשולי השוליים - עצום. אנחנו צריכים להיות הראשונים שדורשים מצה"ל וממשטרת ישראל להתלבש על החבורות האלה ולמצות עמם את הדין. הגענו לנקודה שבה זה ממש בנפשנו".


מקור
:

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית