6.10.2010

הטור שלי במיקרוסקופ של "בשבע", גליון 396 מיום 10.6.2010


ממשט יצא מתוק

אז מה יצא לנו תקשורתית מהתקרית בלב ים מול ה'ארמדה' הטורקית תומכת חמאס? לא מעט טוב.

ראשית, הלן תומאס, ילידת לבנון ובכירת כתבי הבית של הבית הלבן, אשה אשר טפטפה אנטי-ציוניות בכל הזדמנות, נאלצה להתפטר מעבודתה באחת מסוכנויות החדשות הגדולות בארה"ב. זאת בעקבות קריאתה ליהודי פלשתין לשוב לגלות בגרמניה, פולין וארה"ב. ומכיוון שכעבור כמה ימים השחקנית-המנחה וופי גולדברג החרתה-החזיקה אחריה בטענה שיהודים לא היו בארץ ישראל במאות השנים האחרונות, אולי גם עליה להסיק מסקנות.

שנית, אפילו עופר שלח נאלץ להתנצל על כתיבתו המשתלחת נגד צה"ל. בטור שפרסם ב'מעריב' הוא הרשה לעצמו לכתוב כך: "אז זה מה שיצא: מהיום ידיה של היחידה הטובה ביותר בצבא הזה... מגואלים בדם של אזרחים".

שלישית, לפי סקר 'ראסמוסן', חברה מוערכת ומקצועית ביותר, 49% מהאמריקאים מאמינים שאשמת מותם של המחבלים הטורקים רובצת על תומכי הפלשתינים. רק 19% חושבים זו אשמתה של ישראל.

רביעית, וזאת ממעקב קרוב ביותר, היחידה בדובר צה"ל אשר מטפלת בהיבט של התקשורת החדשה - זו של בלוגרים, פייסבוק וטוויטר ומה לא - תיפקדה ביעילות, בנחרצות ובהצלחה. שעות רבות הושקעו, סרטים הופקו, קולות הוקלטו והכל, תוך זמן סביר, מצא את עצמו מופץ כמעט בצורה ויראלית.

חמישית ואחרונה, אם לדבר על "ויראליות" - התופעה של הפצה המונית ברשת האינטרנט - כל הכבוד לקרולין גליק ושות' באתר 'לאטמה' על הקליפ "עבדנו על העולם", שרק מוכיח שלמחנה הימין הלאומי יש תשובה לסאטירה החתרנית והתבוסתנית של כלי התקשורת שלנו.

ישראל מידד

תוויות:

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית