6.02.2010

בואו לטייל בארץ ישראל

מסע חוצה שומרון בקיץ – מעפרה לאלון מורה
בהדרכת דביר רביב

במהלך הקיץ הקרוב נצא למסע נודד בהרי השומרון – מעפרה לאלון מורה, לאורך ה-"מְסִלָּה הָעֹלָה מִבֵּית אֵל שְׁכֶמָה". המסע יימשך שלושה ימים ובמהלכם נבקר בעשרות חורבות, נקודות תצפית ומעיינות לאורך הדרך בה צעדו אבותינו.

יום א: נצא אל המסע מעפרה – היישוב הראשון בשומרון. תחילה נעפיל אל הפסגה המערבית של רכס בעל חצור – המקום בו קיבל אברהם אבינו את ההבטחה... (בראשית יג, יד-יז). נבקר בקניון הקטן של וואדי סמיה עילי. נבקר בחורבת ג'רבה (אל עוף) – המזוהה עם גרב, עירו המקראית של מיכה (הבחור עם הפסל...). מכאן נרד לערוצו של נחל שילה עליון. נעצור להתרעננות בעין עוז. נבקר במעיין הגיבורים ונסיים את היום הראשון ביישוב עלי.
אורך המסלול: 19 ק"מ.

יום ב: נצא אל היום השני מהיישוב עלי. נבקר עין א-סויה ובחאן א-סויה. נבקר במצפה תפוח (ראס א-דר) – מכאן נשקיף על מרחבי לב השומרון ו"ארץ תפוח". נבקר במבצר ארומה – עיר מבצר מקראית ומבצר חשמונאי מרשים. נעצור להתרעננות במעיין הקסום – עין נריה ונסיים את היום השני ברכס איתמר.
אורך המסלול: 23 ק"מ

יום ג: נפתח את היום השלישי בתצפית מרשימה ממצפה שלושת הימים, מכאן נשקיף על מרחבי "ארץ שכם", בקעת הירדן, עבר הירדן והגליל. נבקר בחורבת טנא אל פוקא – המזוהה עם תאנת שילה – עיר מקראית בגבול נחלות אפרים ומנשה. נעצור להתרעננות במעיין העם (עין שעב אל ביר). נבקר בחרוב הבודד (שייח כאמל) ונסיים את המסע בחוות סקאלי (הסמוכה ליישוב אלון מורה).
אורך המסלול: 14 ק"מ

תאריכים: י' - י"ב באב (21-23/7/10)


לפרטים נוספים והרשמה- לחץ כאן

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית