7.20.2010

עוד תלונה, עוד ויכוח עם אלישע שפיגלמן

תלונתי:

ביום 18/07/2010 שודר הסרט "וידיאוקרטיה" על הון פוליטי והתקשורת באיטליה והגשתי תלונה זו:

אמנם ראוי הנושא הרמה הירודה של הטלוויזיה המסחרית האיטלקית אבל חוששני שלשדר נשים ערומות, עם חזה חשוף, אחוריים גלויים ועם יד על המפשעה בשעה 21:45 זה לא בדיוק בהתאם לכללים של רצועות שידור לתוכן הזה.

מהי רצועת השידור אשר מותר בה לשדר ערום בערוץ הראשון?


תשובת אלישע שפיגלמן, הממונה על קבילות הצבור:

לכבוד
ישראל מידד

מדובר בכתבה שנועדה להזיר מפני הסכנות הטמונות משימוש פוליטי בכוח של המדיה,מהאמצעים הפסולים או הירודים שנעשה בהם שימוש כדי לקנות את ליבם של הצופים. אני מופתע על שמכל מה שנאמר בכתבה אתה נתפס לשניות ספורות שבהן הובאודוגמאות לרמה הירודה של השידורים.

בשם הפוריטניות אתה דורש לעקר או להגביל את היכולת לעסוק בתופעה חברתית מרכזית וחשובה.

בברכה

אלישע שפיגלמן
נציב קבילות הציבור
העתק:
יו"ר
מנכ"ל
מנהל טלויזיה
מנהל תוכניות
מנהל מח' תעודה
זכות הציבור לדעת

תשובתי:

תודה לך אלישע על התייחסותך.

אתה צודק שהמשדר נועד להתריע על תופעות של ניצול כוח הון פרטי המושקע באמצעי שידור המוניים כדי להשיג יתרון פוליטי ויבורך האחראי לשידורו. אינך צודק לגבי מידת הפוריטניות שלי. מדובר בתלונה על מידת שמירת רשות השידור על כללי האתיקה שלה - לא על ערכו הסגולי של המשדר.

שאלתי שאלה די פשוטה: מהי רצועת השידור שמותר בה לשדר נשים ערומות?

אם התשובה הייתה פשוטה אני מניח שלא היית משתלח בי. ולכן אני מניח שהצדק עמי: הקטעים - וזה לא היה כמה שניות אלא כל הפתיח של המשדר היה כאילו קדימון לסרט פורנו ורק אחרי חמש דקות כמעט מטרת השידור הייתה מובנה - שודרו שלא בזמן המתאים לציבור הצופים.

האשמת אותי שאני "דורש לעקר או להגביל את היכולת לעסוק בתופעה חברתית מרכזית וחשובה". אני פשוט דורש מילוי נכון של הכללים. הרי מה הייתה הבעיה לשדר את המשדר כעבור עוד חצי שעה עם רצועת השידור הינה ב- 22:00 - אגב, מהי שעת הרצועה? אתה יודע בכלל? יש בכלל? אין בכלל?

אני רוצה לא פחות ממך שהשידור הציבורי יעסוק בתופעות חברתיות מרכזיות וחשובות (מדוע אתה חושב שאינני רוצה בכך?) ואני גם רוצה - ואני תוהה מדוע דווקא הממונה על הפיקוח על האתיקה המקצועי מתקשה למלא את תפקידו בעניין זה - שידור אתי. זה הכל.

אתה בעצם, בשם האי-פוריטניות, מבקש לעקור את כללי האתיקה מהשידור ובכך, לא רק שאתה מרוקן את תפקידך מכל משמעות אלא אתה הופך להיות נושא חברתי מרכזי בעצמך: האם הממונה על קבילות הצבור מוסמך לאפשר שידור קטעים בעייתיים של ערום, של אלימות, של סמים, ועוד שלא בהתאם לרצועות השידור שנקבעו לכך רק בגלל הוא (אתה בעצם) חושב שמותר לו לשפוט לפי סרגל הפוריטניות האשית שלו, סרגל שהוא קצר מזה שהחוק או הנוהל קובע? אתה כופה את הערכים שלך על הצבור. אתה תסכים שאם בעתיד יהיה ממונה, למשל, כמוני, הכל יהיה בסדר עם שיפוטי? אלישע, יש כללים. אם הכללים לצדך, בבקשה. ואם לאו, אנא בטובך למלא את תפקידך הצבורי על הצד הטוב.

שלך,

ישראל
====================

ואיך העניין נתפס אצל וולוטאונדרגרונד?

בלוגלנד


ישראל מידד נגד עירום בערוץ הראשון .אלישע שפיגלמן לא מסכים איתו.


תוויות:

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית