7.25.2010

תקשורת מבוקרת

"האתוס הציוני מודר מהתקשורת הישראלית. היא מתעלמת ממנו. אם יש שיח על הציונות הוא ביקורתי, שמים סימן שאלה במקום סימן קריאה. השיח אינו מספק לעמידה באתגרים שלנו". כך אמר השבוע מזכיר הממשלה ויד ימינו של ראש הממשלה, עו"ד צבי האוזר, בנאום במכון ז'בוטינסקי בתל אביב על עתיד הציונות.

האוזר היה אורח הכבוד בטקס חלוקת פרסי לימודים ומחקר מקרנות המכון לשנת תש"ע, לזכר דוד רזיאל...

"זה פרויקט דגל של ראש הממשלה. לקחת פסק זמן מהדברים הדחופים, ולהגיד יש לא רק את הדחוף אלא את החושב", אמר האוזר, "הדבר הדחוף במשמרת הזו זה לקחת מה שקיבלנו מהדור הקודם, ולהעביר לדור הבא שיהנה ממנו. ישראל היא מדינה שחל בה פרדוקס ישראלי, יש בישראל חופש תנועה. אין כל מניעה מאזרח לקחת את ביתו ועושרו ולהעביר אותו למקום אחר".

"בישראל", המשיך האוזר, "רמת האיומים על הקולקטיב והפרט, שום אזרח במדינה מפותחת אינו חווה. לתת דוגמה, לפני שנה וחצי לקחתי את בני בן השמונה להסעה, והוא שואל אותי אם המקלט בבניין הוא אטומי. אין עוד אבא בן 40 שהולך בבוקר לבית ספר עם הבן שלו והוא שואל עם זה מקלט אטומי. ולמרות זה הפרדוקס ממשיך להתקיים. אנשים מסתכלים מבחוץ ושואלים איך זה מסתדר".

"ההוויה ישראלית נשענת על פלטפורמה של אתוסים לאומיים וחוסן לאומי. זה הבסיס של הבסיס שמחזיק אותנו כאן. שאנחנו מסתכלים על אותו חוסן לאומי, מאין הוא מגיע, מה הפס היצור של אותו דבק".

האוזר סיפר למאזינים על עבודת מיפוי שנעשתה במשרדו, לראות מה המקורות של העוצמה. הממצאים המדאיגים הצדיקו לדבריו את תוכנית המורשת. "מימד ראשון זה המקומות המשפחתיים. אנחנו נפרדים מדור המייסדים והמורשת שאנחנו מורישים פחות עוצמתית משקיבלנו. הם חוו את האין והיש. אנחנו נולדנו ביש. פס הייצור מוחלש".

..."המימד השלישי זה התקשורתי", אמר, "מערכת התקשורת הישראלית, היא מניחה ולא מגביהה. האתוס הציוני מודר ממנה, היא מתעלמת ממנו, או שיש שיח על הציונות זה שיח ביקורתי. שמים סימן שאלה, ולא סימן קריאה. אי אפשר להשוות למערכת שהיתה. אומרים שפעם היתה התקשורת מגויסת, מגויסת במובן החיובי למטרות מסוימות. היום היא מגויסת לכאוס. השיח הציוני אינו מספיק לעמידה באתגרים שלנו"...

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית