8.06.2010

הטור שלי במדור "מיקרוסקופ" של "בשבע" גליון 404 מיום 5.8.2010

הר הבית בכותרות / ישראל מידד

למען האמת, הייתי קצת מופתע השנה. בהתקרב יום תשעה באב, בדרך כלל צצים דיווחים, שמקורם ב"משטרה" או ב"גורמים בטחוניים" המזהירים את הציבור שקבוצה זו או אחרת, מתכננת לבצע איזו פעולה "פרובקטיבית", שעלולה "להצית" את העולם המוסלמי. השנה עבר הצום דווקא בשלום.

והנה, ביום ראשון השבוע, מתפרסמת כתבה בהארץ לפיה "הממשלה לוחצת לגנוז דו"ח חמור של מבקר המדינה על החפירות של הווקף בהר הבית". עולה ממנה שמחשש לפגיעה בביטחון המדינה, הדו"ח אשר חושף מחדלים של רשויות המדינה שתפקידן לפקח על החפירות האיסלאמיות בהר, מעכבים את פרסום הדו"ח. כבר לפני חודשיים סיים הצוות של המבקר לינדנשטראוס את כתיבת הדו"ח המכיל, ככל הידוע, ביקורת קשה על הגופים שאמורים לשמור על עתיקות הר-הבית על פי החוק. אלא שישנם לחצים המבקשים למנוע את הפרסום בגלל "פגיעה בביטחון המדינה וביחסי החוץ".

נשמתי לרווחה. הנה הקלף שהתקשורת כל כך מאוהבת בו: חשש לאלימות מוסלמית ברמה של 'הצתת כל המזרח התיכון', כביכול. עונת צום תשעה באב אשר הייתה צריכה לעורר געגועים למקדש שוב מוסגרה תקשורתית כעוד חלום בלהות. אבל אז נזכרתי שאת הסיפור הזה פרסם ראשון דווקא 'ישראל היום'. נדב שרגאי, כתב 'הארץ' לשעבר, חתום על כתבה דומה, יומיים לפני 'הארץ'. בכתבה שלו יש מרכיב אחד שאין בזו של 'הארץ': ח"כ זבולון אורלב מעיד שלאחר קריאה כמחצית הדו"ח, הוא התרשם שאין סיבה להטיל עליו חיסיון. גם יו"ר ועדת המשנה שתחליט בנושא, ח"כ עתניאל שנלר, מצוטט כי "ירושלים העתיקה והר הבית הם חלק ריבוני של מדינת ישראל, אך יש לממש ריבונות זאת ברגישות ובחוכמה ולהתחשב בהשלכות הדתיות והבינלאומיות הכרוכות בכך". ומכיוון שדברים אלה נכתבים בטרם הוועדה החליטה, נמתין לדיווח התקשורתי. אם יהיה כזה.*

* הוועדה החליטה לקיים ישיבה נוספת בעניין רק ב- 13 בספטמבר ועד אז, חל החסיון.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית