8.15.2010

הטור שלי במדור "מיקרוסקופ" בשבועון "בשבע" גליון 405 ביום 12.8.10

סזון תקשורתי / ישראל מידד

בשבוע שעבר פרסם 'הארץ' ידיעה חדשותית אודות פעילות תנועת הנוער העובד והלומד בקיץ זה. התנועה מקיימת 'קייטנת הפלמ"ח' בה "תלמידי כיתה ד' נלחמים בבריטים". לפי הכתב, אלי אשכנזי, חניכי התנועה בכפר תבור "הוכיחו כי יש צעירים שעדיין רוצים להידמות לפלמ"חניקים של הימים ההם. בין א"ש לילה, ריקודי עם וצ'יזבטים הם מזכירים: יגאל אלון הרי היה מהמושבה שלנו".

למעלה מ-70 תלמידים השתתפו ב'שבוע פלמ"ח' של הקן המקומי. לפי הקומונרית: "במהלך השבוע הנחלנו את ערכי הפלמ"ח ליצירת חברה טובה וחברת מופת כערך משמעותי - לאו דווקא ליצירת חייל שלוחם היטב, אלא חבר פלמ"ח, לא רק בהיבט הקרבי שלו". יורם בר-קובץ מהנהגת התנועה הסביר "כי מחנות הקיץ של התנועה מאפשרים להעביר דברים שבשיעורי ההיסטוריה מתקשים לעשות". דיווח הוגן, ענייני ואפילו בנימה של סימפטיה.

ואז נזכרתי שאותו עיתון התרעם על פעילות דומה רק לפני כמה חודשים. ב-22 בדצמבר האחרון, אור קשתי הפך פתאום לכתב חינוך ונוער ופירסם ב'הארץ' כתבה תחת הכותרת "היסטוריונים: תוכנית הלימוד של שר החינוך גדעון סער מקדשת את המוות - מש' החינוך יוזם תוכנית על עולי הגרדום". התוכנית, פרי יוזמתה של גאולה כהן מבית מורשת אצ"ג, ובשיתוף מרכז בגין, כללה כאלף תלמידים מכיתות ח'-ט' שהשתתפו בתחרות ארצית של חיבורים ויצירות אמנות. גורם במשרד החינוך צוטט: "השר גדעון סער רתם את היחידות המקצועיות כדי לקדם את הנושאים הערכיים הקרובים ללבו. זו דוגמה לאופן שבו נכנסת האידיאולוגיה שלו לחומר הלימודים". היסטוריון עלום-שם הוסיף ש"זה מטריד שדווקא משרד החינוך בוחר להעביר מסר שמקדש את המוות ורואה בו דבר נשגב".

כנראה שהמחלוקות בין הפלמ"ח לבין "הפורשים" עדיין אקטואליות, ו'הארץ' עדיין ממשיך בסזון.

..................................................

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית