8.19.2010

הטור שלי במדור "מיקרוסקופ" של "בשבע" גליון 406 מיום 19.8.2010




רצח רבין, עכשיו הסרט / ישראל מידד

לאחרונה התבשרנו שהתחילה העבודה על סרט דוקומנטרי חדש אשר יציג ידוענים כגון שייקה לוי ורמי הויברגר, המספרים על מה שעבר עליהם בלילה שבו נרצח יצחק רבין ע"ה ואיך האירוע השפיע עליהם. הסרט הנושא את השם 'איפה הייתם כשרבין נרצח?' יעלה לשידור סמוך ליום השנה ה-15 לרצח בערוץ 2 ('רשת'), ויכלול גם קטעים ממערכון השחרור של יגאל עמיר, ששודר במסגרת 'החמישייה הקאמרית'.

כמובן, אין כמו סרט תיעודי טוב לרתק את הצופים, להשכיל את ההמונים ולרגש את 'עמך', בתנאי שהסרט הוגן, מגוון ויש בו גם קורטוב של ביקורת. אך כאשר הסרט מוטה וחד-צדדי קיימת בעיה לא רק אתית אלא גם חוקית, על פי חוק הרשות השנייה.

הבה נעשה בדיקה קצרה: האם אבישי רביב יופיע כדי להסביר איך הרצח שינה את חייו, כמי שהועסק ביד השב"כ כדי להשחיר את פניו של ציבור גדול ואף להסית נגד רבין עצמו? האם איתן אורן ירואיין ויספר כיצד הוא הושפע בעקבות הכתבות שצילם והפיק על קבוצת אי"ל והאם יש לו מחשבות שניות כתוצאה מן הרצח? האם הצלם רוני קמפל יתבקש לספר איך חייו שונו בעקבות הרצח, ואיך בדיוק הוא הצליח לתפוס את הזווית המושלמת עד לרגע הירי ודווקא אז פיספס את הסיפור? ועוד אישיות שרצוי שתופיע בסרט: הסוכן 'דדה' מפרשת חיים פרלמן. מאוד מעניין יהיה לדעת איפה הוא היה בליל הרצח ואיך הוא הושפע ממנו.

אגב, אם ברצונכם לפנות לחברת ההפקה ולהעביר את הסיפור המעניין שלכם הקשור ברצח רבין, תוכלו לשלוח דוא"ל עם פרטים מלאים לכתובת: november1995@ynet.co.il4.

תוויות: , ,

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית