10.17.2010

טור קבוע בעתון "בשבע" גליון 413, 2010.10.14

שתיים ועוד שתיים - ישראל מידד

לפני כמעט 30 שנה העלה אליקים העצני לתודעה הציבורית את הסיסמה 'תקשורת עוינת'. לפני 15 שנה טבעה אגודת 'לדעת' את הדרישה ל'תקשורת הוגנת'. בחודש האחרון מסתבר שחלקים בתקשורת מתקרבים להגדרה של 'אויב'. אמנון אברמוביץ', נחרץ ומסוגנן, קבע לפני שבוע, בלשונו של רפול שהושמץ כפאשיסט וגזען, שבעצם כל מי שתומך בהתנחלויות הוא בהמה ארבע-רגלית. לא מאמינים? הנה הציטוט: "אין כיום הולך על שתיים שלא מתנגד להתנחלויות".

בהתנחלויות גרים מאות אלפי אנשים, ומצביעים עבור מפלגות התומכות בהן יותר ממיליון איש. ואם נכלול גם נוצרים בעולם, שגם הם בני-אדם, יש עוד כמה עשרות רבות של מיליונים שתומכים. אבל מעבר לאי-הדיוק, איך קורה שאיש תקשורת מרכזי מרשה לעצמו לרדת לרמת זלזול כה בוטה ביריביו הפוליטיים?

ועוד דוגמה: אחד העיתונים המובילים באנגליה, 'הטלגרף', אשר אינו עוין במיוחד את ישראל באופן מסורתי, תיאר את השער החדש שיוביל לרחבת הכותל כאילו יעבור דרך החומה העותמנית. כמובן, האמת היא שהמנהרה תיחפר מתחת לחומה. מה אנחנו, עותמנים, שנפרוץ את השער כפי שהללו עשו בשביל הקיסר וילהלם? אבל האי-דיוק הזה שיחק לידי האויב הערבי שהכריז מלחמה על "פגיעה ברחבת אל-אקצה", שכנראה גולשת מאות מטרים מחוץ לתחום שלה.

------------
גירסה בטרם עריכה:

התקשורת במסגרת "האויב"

לפני כמעט 30 שנה, אליקים העצני העלה לתודעה הציבורית את הסיסמא "תקשורת עויינת".  לפני 15 שנה, אגודת "לדעת" העלתה את הסיסמא "תקשורת הוגנת".  בחודש האחרון מסתבר שהתקשורת מתקרבת להגדרה של "אויב".  אמנון אברמוביץ', נחרץ ומסוגנן, קבע לפני שבוע, בלשונו של רפול שהושמץ כפאשיסט וגזען, שבעצם כל מי שתומך בהתנחלויות הוא בהמה ארבע-רגלית.  לא מאמינים?  הנה הציטטה: "אין כיום הולך על שתיים שלא מתנגד להתנחלויות". מעבר לאי-דיוק, כי הרי גרים בהם חצי-מליון איש, מצביעים עבור מפלגות התומכות בהן כמליון איש ויותר ואם נכלול גם נוצרים בעולם ולא רק יהודים, שגם הם בני-אדם, אז יש עוד כמה עשרות רבות מליונים שתומכים.  אלא שאיש תקשורת מרכזית ירשה לעצמו לרדת עד לרמת זלזול בגלל דעתויו הפוליטיות?  זה כבר אויב.  מסביב לרכבו של דוד בארי שנרגם באבנים ע"י טרוריסטים נמוכי-קומה עמדו לפחות חצי תרי-עשר עיתונאים וצלמים.  מעבר לכך שרק אחד הגיש לטרוריסט הקטן סיוע, הרי הם השתתפו יחד עם האויב במארב מתוכנן.  רחמים על הטרוריסט הקטן אבל אם נחשוב על נוער יהודי האורב לפקיד הרשות הפלסטינית החוזר ברכבו עם ילדו הקטן באוטו מהעיר החדשה רהוואבי – האם העיתונאים היו סתם מצלמים באהדה כזאת?  ודוגמא שלישית: אחד מהעיתונים המובילים באנגליה, הטלגרף, אשר אינו עויין במיוחד את ישראל באופן מסורתי, תיאר את השער החדש שיוביל לרחבת הכותל כאילו יעבור דרך החומה העותמנית.  כמובן, האמת היא שהמנהרה תוחפר מתחת לחומה.  מה, אנחנו עותמנים שנפרוץ את השער כפי שעשו לקיסר וילהם?  אבל האי-דיוק הזה שיחק לדידי האויב הערבי שהכריז מלחמה על "פגיעה ברחבת אל-אקצה" שכנראה גולשת מאות מטרים מחוץ לתחום שלה.  אז התקשורת החליטה בהיא בצד האויב?

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית