11.07.2010

הטור שלי במדור "מיקרוסקופ" בשבועון "בשבע", גליון 415, מיום 4.11.2010


דובר צה"ל הגיש תלונה למנכ"ל רשות השידור נגד הכתבת איילה חסון על טיפולה, כמנחת משדר ברשת ב', בנושא חקיר המשטרה בפרשת מסמך גלנט

ישראל מידד


דובר צה"ל הגיש תלונה למנכ"ל רשות השידור נגד הכתבת איילה חסון על טיפולה, כמנחת משדר ברשת ב', בנושא חקירת המשטרה בפרשת מסמך גלנט. לפי ההודעה הרשמית של דו"צ, התלונה הוגשה להנהלת רשות השידור, "נוכח העובדה שבתוכנית הבוקר ברשת ב' בהגשתה של איילה חסון, הכפישה הכתבת את דובר צה"ל ואת הרמטכ"ל, ראיינה את העיתונאי ארי שביט אשר ביקר בחריפות גם הוא את הרמטכ"ל, וזאת מבלי שפנתה קודם לכן בבקשה לקבלת התייחסות או בבקשה לקבלת תגובה להאשמות הקשות, כמתחייב באתיקה העיתונאית. מנכ"ל רשות השידור הבטיח לבדוק את הטענות".

מתברר שהיו פניות ללשכת דובר צה"ל מצד מפיקת התוכנית של חסון, אך הן נעשו רק במהלך השידור. ומדוע לא חשבו חסון והעורכים שלה שיש לבקש מדובר צה"ל להשתתף בתוכנית, או לפחות לבקש שנציג מטעמו יקשיב לדברים מבעוד מועד? זו אתיקה? לפי הפרסום עוד היתה לצוות ההפקה תרעומת כשמישהו צוטט אומר: "דובר צה"ל סירב להגיב. אולי כי אין להם תגובות והדרך היחידה שלהם היא דרך של איומים והפחדה".

שתי מחשבות עולות מההתנהלות הזו. ראשית, יש אנשים שכנראה חושבים שמותר להם לעקוף נהלים ולפנות במישרין למנכ"ל. הרי בשביל מה מעסיקים ברשות השידור ממונה על קבילות הצבור? האם לציבור יש גורם אחד ולמיוחסים גורם שני? ושנית, להתלונן זה טוב ומקובל. עובדה, אפילו דובר צה"ל מתלונן, אז גם אתם מוזמנים. באתר האינטרנט של 'לדעת' קיים מדור המאפשר לכלל הציבור להגיש תלונות באמצעות טופס קל למילוי, והמתלונן יכול לפרט ולמקד את תלונתו בגישה ידידותית. בהצלחה.

 






0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית