12.17.2010

ידיעה על תלונה רשמית


תלונה הוגשה על אפליה מגדרית בתחנה ועל יום שידורים מיוחד שהוקדש להגנה על אלי ישי לאחר השריפה בכרמל

"על פי מדיניות מוצהרת, קול ברמה אינה מעלה לשידור נשים כלל" - כך כתב ישראל מידד, מ"מ יו"ר האגודה לזכות הציבור לדעת, במכתב לרשות השנייה, לשר התקשורת ולמבקר המדינה. באגודה טוענים כי בתחנת הרדיו החרדית רדיו קול ברמה מתקיימת אפליה מגדרית חמורה שבה לא מאפשרים לנשים לעלות לשידור, ומבקשים לבדוק ליקויים בתחנה שפועלת מכוח זיכיון שניתן לה מהמדינה.

"מצב זה הוא לטעמנו לא תקין ופוגע לכאורה בזכויות יסוד על בסיס מגדרי", כתב מידד. הנושא אף עלה לדיון לפני כחודשיים באחת מישיבות מועצת הרשות השנייה. עוד ציינו באגודה כי שידורי התחנה מוטים - ובפרט ציינה את יום השידורים המיוחד להגנה על שר הפנים, אלי ישי, לאחר השריפה בכרמל. "על פי דיווחי מאזינים, השידורים היו מוטים וחד-צדדיים וכל ניסיון להביע דעה שונה נקטע. אמנם התחנה מוגדרת כתורנית-ספרדית, אולם אין הדבר הופך אותה לתחנה הפרטית של ש"ס", נכתב.
בהודעה לעיתונות שהוציאה התחנה לקראת יום השידורים נכתב כי "משדרי האקטואליה יעסקו בהסתה הפרועה ובלינץ' התקשורתי הנעשה בימים אלה כביכול על רקע האסון בכרמל, תוך עבירה על האתיקה והעובדות בשטח".

האגודה טוענת עוד כי מינון התוכן השיווקי בשידורי התחנה גבוה מדי, וכי בבדיקות שערכה מצאה כי כל תוכנה של תוכנית בשם "על המדף" שימש לפרסום גלוי של נותני שירותים שונים.
מרדיו קול ברמה נמסר בתגובה: "קול ברמה היא תחנה חרדית המשרתת את המגזר החרדי. בתחנה לא מושמע קול אשה בהמלצת ועדת פיקוח הלכתית שקמה על פי תנאי הזיכיון של הרשות השנייה. בסקר שערכה התחנה עולה כי יותר ממחצית הציבור החרדי המאזין לרדיו לא יאזינו אם יישמע קול אשה.
"התוכנית ?על המדף' היא תוכנית צרכנות למגזר החרדי הכוללת המלצות ותחקירים המגיעים גם לערוצי התקשורת המובילים.

"קול ברמה היא תחנה מגזרית. בשבוע האחרון רבים במגזר החרדי חשים רדופים בשם ה'עליהום' התקשורתי עליהם ועל אחד מנציגיהם בממשלה, וזאת בהקשר לאסון בכרמל. ביום השידורים המיוחד התבטאו אנשים מכל הקשת הפוליטית שאינם תומכיו של ישי".

יו"ר מועצת הרשות השנייה אילן אבישר מסר: "המכתב טרם התקבל, כשיתקבל הסוגיות ייבחנו".
לעומת רדיו קול הרמה, פירסם השבוע רדיו "קול חי" את לוח השידורים החדש. בהודעה לעתונות נמסר כי "אחד השינויים הבולטים בלוח הינו שימת דגש לנשות המגזר החרדי בין היתר דרך רצועה חדשה של שעתיים מדי יום לתכנית 'עניין משפחתי' הפונה לקהל זה".
^

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית