1.14.2011

פיצוי כביטוי

עודכן ב- 08:56 14/01/2011


"יש בשילה כל מיני ילדונים שעדיין לא מבינים שתגובה יהודית הולמת זה לא הרס אלא בנייה", הסביר אחד מתושבי המקום

מאת חיים לוינסון

מחאה נגד תג מחיר: תושב שילה, עדי ירדן, הודיע אתמול כי יממן מכיסו זגוגיות חדשות לפועלים פלסטינים, שחלונותיהם נופצו במחאה על הריסת מאחז.

שלשום בא המינהל האזרחי למאחז "עלי עין" הנמצא ברכס המאחזים הסמוך לשילה. פקחי המינהל הרסו בית, אוהל ודיר, בהם התגוררה משפחה צעירה וכמה רווקים. בעקבות האירוע, החלו צעירים בפעולות תג מחיר. בין היתר, נופצו כמה מכוניות של פועלים פלסטינים העובדים בבנייה בהתנחלות. הנזק המוערך לכל רכב הוא כ-3,000 שקלים. בעקבות הדברים, החליט ירדן לשלם את סכום הפיצויים מכיסו.

"הבוקר שברו את החלונות של מכוניתו של הקבלן שבונה את ביתי בשילה. גם הזיקו למכוניות נוספות של ערבים", כתב ירדן לתושבי היישוב, "למיטב הבנתי, הפעולה כוונה כלפי ערבים שעובדים בשילה. אני מנחש שהרקע הוא הרס קרוון, החרמת טרקטור או גירוש תושבים על ידי המשטרה. מיד כששמעתי על כך, הודעתי לקבלן הערבי שאני משלם את הנזק. כתושב שילה, אני מרגיש כמו אדם שמזמין אורח, ובא אחד מבני ביתי ופוגע במכוניתו של האורח שלי בעודו בביתי. על כן, אני מרגיש שזו אחריותי".

הצעד של ירדן זכה לתמיכה רחבה בקרב תושבי שילה. יונה צורף תושב המקום אמר ל"הארץ": "יש בשילה כל מיני ילדונים שעדיין צעירים ועדיין לא מבינים את המהות, שתגובה יהודית הולמת זה לא הרס אלא בנייה. זה כמה ילדים ששברו זגוגיות למכוניות. בעבר זה קרה לפועלים שלי ואני אמרתי לילדים האלה שאני לא מוכן שיפגעו במכוניות הפועלים".

בתוך כך, המשטרה זימנה אתמול לחקירה שני קטינים בחשד שהטרידו את סגן ראש יחידת הפיקוח במינהל האזרחי, רמי זיו. השניים שלחו לו מסרון בו נכתב: רמי שלום, אני תושב השומרון. הבוקר שמעתי שאתה קשור באופן ישיר להרס בגבעת עלי עין. אינני מבין איך יהודי דתי שגר בשומרון יכול לעשות דבר כזה על אף שזה אסור הלכתית. אשמח אם תתקשר להסביר לי לטלפון זה. תודה".


^

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית