2.10.2011

הטור שלי במדור "מיקרוסקופ" של "בשבע" גליון 430 מיום 10.2.2011


 
חזקה על דובר צה"ל, אבי בניהו, שבוודאי הכין את עצמו היטב לקראת הופעתו בכנס הרצליה. בעוד ד"ר למלשטרייך-לטר הודיע כי "המלחמה נגדנו ברשתות חברתיות היא ענקית ומתנהלת בקנה-מידה עצום... גולשים לא אוהבים לצרוך מידע מיחידות של הסברה ממשלתית, וזה נוגע גם לתוכן שמשחרר דובר צה"ל", בניהו הכריז מעל הבמה ש"אני לא חי ברשת. אבל אני מופקד על תחום שבו אני חייב להבין גם במה שאני לא מבין. ולכן אני מפעיל אנשים מקצועיים בתחום".

וכנראה שהוא לא בדיוק מבין. הוא ידע לומר שדו"צ מתדרך עשרות בלוגים, שקיימת נוכחות בפליקר וביו-טוב ושמשפרים נוכחות בפייסבוק. אבל הוא גם אמר ש"החזון שלנו בעוד שנה הוא שיהיה ענף ניו-מדיה ואינטרנט בדובר צה"ל, עם מערכת הכשרה מסודרת".

ככל שידוע לי, יחידה כזאת קיימת, ולא מעכשיו. בימי מבצע בלימת המשט הטורקי יחידה זו פעלה מסביב לשעון, הועלו סרטונים ומידע רב סופק לא רק לעיתונות הממסדית, אלא לרשת מסועפת של בלוגרים אשר פנו אל היחידה. במקרים מסוימים הם אף הציעו ליחידה את ה'מה ואיך' שלו הם נזקקו, וקיבלו זאת ממנה. באתר דובר צה"ל כבר קיים עמוד פליקר של מאגר תמונות, יש ציוצי טוויטר ויש קישורים לפייסבוק.

בניהו טען ש"אין לנו מספיק אנשים טובים שידביקו את הקצב של הטכנולוגיה". גם על כך אני חולק. הרי ישראל נחשבת כאחת המדינות המובילות בפיתוחים אינטרנטיים, ויש רק להשכיל ולשלב את כוח האדם הזה תחת פיקוד חכם שיאפשר להם לעבוד בשטח. בניהו ידע לכנות זאת כ"משרה של 'לוחם ניו-מדיה'". אבל מה שדרוש הרבה יותר זה מפקד ומנהיג בעל חזון.

 
ישראל מידד



0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית