3.17.2011

האירוע בשילה היום


בישוב שילה מגנים בתוקף את האירוע במהלכו תקפו יהודים רעולי פנים פועלים ערבים באתר בניה סמוך, וטוענים כי התוקפים אינם בני המקום.

דוברות מטה בנימין בישוב שילה מגנים בתוקף את האירוע במהלכו תקפו יהודים רעולי פנים שני פועלים ערבים באתר בניה סמוך לישוב וטוענים כי התוקפים אינם תושבי הישוב.

"אנו שוללים כל פעילות אלימה לא-חוקית. מפעלנו ההתיישבותי בשילה נוסד על צדקת זכויותינו בארץ האבות ואנו גאים על משפחותינו, בתינו, ילדינו, שדותינו ועל כל ההגשמה הציונית שהושגה במשך למעלה משלשה עשורים לרגלי מקום המשכן", נמסר ממזכירות הישוב.

במועצה האזורית מציינים, כי הטיפול הראשוני הוענק לפצוע הערבי על ידי צוות מד"א בנימין אשר הוזעק לזירה והעניק לו סיוע עד לפפינויו על ידי אמבולנס של הסהר האדום.

מספר רעולי פנים הגיעו לפני זמן קצר לאתר בניה בישוב שילה ותקפו במקום שני פועלים ערבים ויהודי שנכח במקום באמצעות גז פלפל, כך נמסר ממשטרת מחוז ש"י.

רעולי הפנים אף הוסיפו ותקפו את אחד הפועלים בראשו באמצעות לום ברזל. רעולי הפנים נמלטו מהמקום ברכב, המשטרה פתחה בחקירת המקרה.

 
_____________________


שני פלסטינים וישראלי הותקפו באזור התעשייה שילה שבדרום השומרון, על-פי חשד כוחות הביטחון, בידי מתנחלים שהיו רעולי פנים. הרעולים תקפו את השלושה בלום ברזל וגז מדמיע ונמלטו. אחד מהפלסטינים נפגע קל ופונה לבית החולים ברמאללה.

ערבי נדקר במהלך סכסוך פלילי ונפצע קל - כוחות במקום
ערבי נדקר לפני זמן קצר בצומת שילה במהלך סכסוך על רקע פלילי ונפצע באורח קל. צוות מד"א 'י-ם' מעניק לפצוע סיוע רפואי והוא יפונה להמשך טיפול בבית חולים. כוחות משטרה ממרחב ש"י נמצאים במקום.

 

ההודעה של הישוב:

הבוקר התרחש בשילה ארוע חמור. יהודים רעולי פנים התקיפו פועלים ערביים באתר בניה בתוך הישוב, תוך כדי פגיעה ע"י תרסיס בשומר היהודי. כפי הנראה התוקפים אינם תושבי הישוב

.הפרטים המדויקים עדיין אינם ברורים, מתנהלת חקירה מטעם גורמי משטרה ושב"כ, אך גם בטרם תסתיים החקירה, וידוע לנו שכמה כיוונים נבדקים, מזכירות שילה מבקשת להבהיר בצורה ברורה:

אנו שוללים כל פעילות אלימה לא-חוקית. מפעלנו ההתיישבותי בשילה נוסד על צדקת זכויותינו בארץ האבות ואנו גאים על משפחותינו, בתינו, ילדינו, שדותינו ועל כל ההגשמה הציונית שהושגה במשך למעלה משלשה עשורים לרגלי מקום המשכן. אנו נמשיך בדרכנו זו.--


ההודעה של הרב אלחנן בן-נון

בע"ה יא' באדר ב' תשע"א

תגובה לתקיפת הפועלים הערבים הבקר בשילה

מעשה התקיפה שנעשה הבקר בשילה חמור ביותר. בלי שום קשר לזהות השותפים למעשה, הדבר אסור מצד ההלכה ומצד החוק, ואין זה משנה בכלל מי היו הפוגעים. ומה היו המניעים לכך.

כל מי ש'עיניו בראשו' מבין שפגיעה שאינה מתוך התגוננות עצמית, עלולה להביא להפקרות של אלימות. מצב בו אדם מתיר לעצמו לעשות ככל העולה על רוחו, הוא חמור ובלתי נסבל, וסופו שיביא גם לפגיעות בין יהודים.

למרות איום הרצחנות הקשה בו מצויים הישובים ואנשיהם לא פעם ולא פעמיים, ועוד יותר בגללו, אין שום היתר לעשות מעשים פרטיים, שעלולים לדרדר את המצב. הטענות כלפי חלקים של ההנהגה המדינית – הצבאית – המשפטית, על תופעות של הפקרת הבטחון, הגם שלדעתנו יש בחלקן צדק רב, אין בהן שום בדל של היתר לעשות מעשים מעין אלה. ההיפך הוא הנכון. טענתנו העיקרית היא, שאותם אנשים בהנהגה גורמים בעצמם להפקרות בטחונית באיצטלה של חוק וסדר, ובכך פוגעים במדינת ישראל. הגררות נגדית לתגובות פרטיות, מדרדרת את ההפקרות במדינה עוד יותר.

האמונה השלמה בהדרכת התורה ובגאולת ישראל מחזקים אותנו גם בשעות קשות, שמתוך סבוכי החיים הלאומיים בעת הזאת, יוביל אותנו הקב"ה לרוחה, לאורה ולשמחה. מחשבות על פעולות פרטיות הן מחשבות של יאוש ושל חוסר אמונה בעם ישראל.

יש לצאת בחריפות כנגד כל מעשים כאלה. בתפלה לישועה גדולה ולגאולה קרובה.

אלחנן בן נון
רעולי פנים תקפו פלסטינים ביישוב שילה

שישה אלמונים תקפו בגז ובמוט ברזל שני פועלים פלסטינים שעבדו בבנייה. אחד מהם נפצע וטופל במקום, המשטרה פתחה בחקירה

מאת חיים לוינסון

שישה רעולי פנים תקפו הבוקר (חמישי) פועלים פלסטינים שעבדו בבנייה באזור התעשייה בהתנחלות שילה בדרום השומרון. השישה התקרבו אל שני הפועלים, ריססו אותם בגז והכו אחד מהם עם מוט ברזל. אחד מהפועלים הפלסטינים נפצע ונזקק לטיפול רפואי. המשטרה פתחה בחקירה.

הפועל שנפצע בתקיפה, סאמי סנובר, בן 31, שוחח עם תחקירן בצלם בבית החולים ברמאללה. סנובר מסר לבצלם כי קבוצה של תוקפים רעולי פנים תקפה אותו, וכי הוא חש שחייו ניצלו רק בזכות שומר מבוגר ושמו משה, אשר הגן עליו בגופו.
ממזכירות שילה נמסר: "אנו שוללים כל פעילות אלימה לא-חוקית. מפעלנו ההתיישבותי בשילה נוסד על צדקת זכויותינו בארץ האבות ואנו גאים על משפחותינו, בתינו, ילדינו, שדותינו ועל כל ההגשמה הציונית שהושגה במשך למעלה משלושה עשורים לרגלי מקום המשכן".

אלחנן בן נון, רב היישוב שילה אמר כי "מעשה התקיפה שנעשה הבוקר בשילה חמור ביותר. בלי שום קשר לזהות השותפים למעשה, הדבר אסור מצד ההלכה ומצד החוק, ואין זה משנה בכלל מי היו הפוגעי. ומה היו המניעים לכך. כל מי שעיניו בראשו מבין שפגיעה שאינה מתוך התגוננות עצמית, עלולה להביא להפקרות של אלימות. מצב בו אדם מתיר לעצמו לעשות ככל העולה על רוחו, הוא חמור ובלתי נסבל, וסופו שיביא גם לפגיעות בין יהודים.

"למרות איום הרצחנות הקשה בו מצויים הישובים ואנשיהם לא פעם ולא פעמיים, ועוד יותר בגללו, אין שום היתר לעשות מעשים פרטיים, שעלולים לדרדר את המצב"

בין ההתנחלות שילה לבין המאחזים הסמוכים אליו ישנם חילוקי דעות לגבי סוגיית העסקת פועלים פלסטינים בתוך היישוב. לפני כחודשיים ניפצו צעירים זגוגיות במכוניות של פלסטינים שעבדו בבניין ביישוב, ובתגובה

אחד מתושבי שילה הודיע כי הוא יפצה אותם מכיסו על הנזק.

הרב אליעזר מלמד, רב הישוב והישיבה בהר ברכה, יצא הבוקר במדורו בעיתון בשבע בקריאה נגד תג מחיר. מלמד כתב כי "איננו שואפים לנקם פרטי, אלא לנקמה ממלכתית שצה"ל וכל מערכות השלטון יובילו. לא חזרנו לארצנו כדי לנשל ערבים מבתיהם, אבל משקמו עלינו לכלותינו, נתבע שכל מי שרצה להרוג ייהרג, וכל מי שרצה לגרש יגורש, ועם השאר נחייה בשלום".

מפקד אוגדת איו"ש, תת-אלוף ניצן אלון,

התייחס הבוקר בראיון לערוץ 7 לאירועי תג המחיר על רקע הפיגוע הרצחני באיתמר. "האירועים של תג מחיר הם לא ערכיים, בניגוד לערכים שלנו כישראלים ויהודים. ראש התיישבות, ראשי מועצות ורבנים מבינים היטב שהשוליים הקיצוניים פוגעים בהתיישבות. אני לא תמיד שבע רצון מרמת הגינוי. צריך למנוע מהם להתרחב".

כמו כן מסר תא"ל אלון כי צה"ל עצר השבוע עשרות פלסטינים במסגרת חקירת הרצח. הוא סיפר כי התנהל מרדף שהתבסס על עקבות שהיו במקום, אך ציין כי אינו יכול לומר לאן מתקדמת החקירה.
^





0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית