4.03.2011

התקבלה תשובה לתלונתי: הוצדקתי

הנה תשובתו של הממונה על קבילות הצבור לתלונתי שהגשתי לפני שבוע וחצי

RE: IMW Complaint #18976 (29/03/201​1)

לישראל מידד שלום רב,
הנדון: דעה אישית

קבילתך נמצאה מוצדקת.

התוכנית "הערב עם גאולה אבן" בערוץ 1 אינה תוכנית אישית אלא תוכנית אקטואליה רכה במונחים המקצועיים. כללי רשות השידור בנושא הבעת דעות אישית של עובדי הרשות בסוג זה של תוכניות אסורה. גאולה אבן כבר קיבלה בעבר הערות בנושא זה ומנהליה קיבלו העתקי ההתכתבות בזמן אמת.

הנושא של "בעלי טורים" והבעת דעה אישית של עובדי רשות השידור הינו נושא שנוי במחלוקת שכן יש רבים הטוענים שהקהל מחפש את בעליה הדעה בין עיתונאי הרשות לפחות כמו שהם מחפשים הזדמנות להביא את דעתם, לעומת אלה הרי שהחוק והכללים קובעים בצורה מפורשת שבעוד שהרשות חייבת לאפשר לאזרחים הבעה של כל דעה הרווחת בציבור הרי שחל איסור מוחלט על הזכיינים (ברשות השניה) ועל מנהלים, עורכים, מגישים וכתבים להשתמש במקרופון ובמצלמה כדי לקדם את האינטרס האישי שלהם או דעתם. יש להניח שבזמן הקרוב יבשיל הדיון בנושא זה ויקבעו הכללים והנהלים בנושא.

בברכה,
אלישע שפיגלמן
נציב קבילות הציבור
העתק:יו"ר, יו"ר ועדת האתיקה, מנכ"ל, מנהל הטלוויזיה, מנהל חט' החדשות, ערוץ 1, עורך התוכנית, באמצעות מנהל החטיבה, גאולה אבן, האגודה לזכות הציבור לדעת

תגובתי:

אני מודה לך על התייחסותך אך, מכיוון שהדיונים בנושא מתארכים מבעד לסביר, אולי יש משהו לעשות כדי להבהיר במהרה כרגע מה החובות של עובד רשות השידור לכל הפחות, וזאת כדי למנוע הפרות של הכללים ולא לאפשר מצב כמעט אנרכיסטי שהעובדים מפרים את הכללים בנסיון לשנות אותם בעוד צרכני התקשורת, השותף השני לכללים, אינם יכולים לעשות כלום ולא להשפיע אלא ע"י פעילות בגופים כמו אגודת "לדעת"?
^

תוויות: ,

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית