6.14.2011

ביקור רוחני, היסטורי ועדות לזכות הקניין

מסר לי דוד העביר:

לאחר 11 שנה: ביקור ראשון באור יום של שדולת א"י בקבר יוסף

חברי שדולת א"י בכנסת ביקרו היום לראשונה באור יום בקבר יוסף כאורחי המועצה האזורית שומרון – בליווי ובאבטחת חיילי צה"ל , בביקור השתתפו 8 חברי כנסת שהתפללו בקבר וקראו לממשלה להחזיר את השליטה הישראלית על הקבר ועל הדרכים המובילות אליה.  בביקור השתתפו ראשי השדולה ח"כ זאב אלקין ואריה אלדד, סגנית השר לאה נס, ח"כ דני דנון, ח"כ יעקב כץ, ח"כ ציפי חוטובלי, ח"כ בן ארי, ח"כ אורי אריאל. את חברי הכנסת אירחו נציגי ההתיישבות בשומרון: ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה ורב השומרון הרב אליקים לבנון, וכן התלווה לביקור יו"ר מועצת יש"ע דני דיין.

כזכור, בחול המועד סוכות, במצבע מורכב ורגיש לאורך לילה שלם, נבנתה מצבת קבר יוסף מחדש במבצע מיוחד של המועצה האזורית שומרון, אגודת "שכם אחד" וחיילי צה"ל. מאז נכנסו לקבר יוסף שישה שרים וחברי הממשלה, חברי כנסת, רבנים ואישי ציבור, יחד עם רבבות שפקדו מאז את קבר יוסף לאחר שיקומו – כאלפיים איש בכל חודש – אולם רק בשעות בלילה. הכניסה היום, לאור ום ובאבטחת חיילי צה"ל, היא הראשונה מאז ננטש המקום לפני כ-11 שנה.

לפני כחודש וחצי היו אמורים חברי השדולה לערוך את הסיור בקבר יוסף באור יום ביום השלושים להרצחו של יוסף לבנת.

יו"ר השדולה ח"כ זאב אלקין אמר בקבר כי "זו זכות גדולה לחזור לקבר יוסף באור יום לחר 11 שנה מאז הבריחה מהקבר והפקרת החייל מדחת יוסוף. זו הכניסה הראשונה ביום אך לא הכניסה האחרונה ואנו נפעל כדי להפוך את הכניסות באור יום לאירוע שיגרתי שבו יאפשר לכל אזרח ישראלי לבקר ולהתפלל בקברי אבותיו ובמקום שבו קיבלנו את הבטחה על זכותנו על כל ארץ ישראל" אלקין הוסיף כי שדולת א,י בכנסת דורשת את הסגרת הרוצחים של בן יוסף לבנת.

ח"כ אריה אלדד הקריא את האמנה של שדולת ארץ ישראל על קבר יוסף וציין כי "אנו תובעים להחזיר נוכחות ישראלית קבועה בקבר, גם של חיילי צה"ל וגם של אזרחים ולומדי תורה כפי שהיה לפני הבריחה.

ראש המועצה האזורית גרשון מסיקה אמר כי "הביקור הבוקר בקבר יוסף הוא אירוע היסטורי, תיקון קטן וראשוני לחטא בו לוקה חלק מההנהגה בדורנו של "והיינו כחגבים בעינינו. זכינו בשנה האחרונה לשפץ את מבנה הקבר ולבנות מחדש את המצבה של יוסף הצדיק שנהרסה ע"י פורעי הרשות הפלשתינים והמחבלים במדים הנקראים משום 'משטרה פלשתינית'.

באנו לכאן היום באור יום כדי לומר: זו הפעם הראשונה בלבד. שום אומה שבעולם לא היתה מוכנה שמקום כה קדוש וחשוב בשבילה יהיה נתון למשיסה ולבזיון כאלו, בעוד שאפילו על פי הסכמי אוסלו האומללים נקבע כי קבר יוסף והדרך המוליכה אליו יהיו בשליטה מלאה של מדינת ישראל. אנו קוראים מכאן לראש ממשלת ישראל להורות על חזרת עם ישראל ומדינת ישראל לשליטה מלאה ולנוכחות קבועה במקום הקדוש הזה – קבר יוסף".

רב השומרון הרב אליקים לבנון קרא עם הנוכחים פרקי תהילים ודרש על יוסף הצדיק. הרב לבנון קרא אף הוא לשוב בצורה מלאה לקבר יוסף: "יוסף הצדיק מסמן ביהדות את אחדות עם ישראל. אני קורא לעם ישראל, ובעקבותיו לממשלת ישראל, לחזור לקבר יוסף בצורה מלאה".

יו"ר מועצת יש"ע דני דיין אמר "כי מפעל ההתיישבות הוא קודם כל בעל ערך היסטורי ורוחני והביקור בקבר מסמל את החיבור לשורשים העמוקים של עם ישראל בארצו"

סגנית השר לאה נס אמרה בביקור כי "זו זכות גדולה לממש את הקניה לבקר ולהתפלל בקברי אבותינו. אנו מחזירים כאן עטרה ליושנה ונפעל לשמור על המסורת והמורשת היהודית של העם היהודי. כאן בקבר יוסף שבשכם"

ח"כ דני דנון אמר כי בביקור היום הוא חש ברגשות מעורבים "מצד אחד התקדמנו היום והגענו לקבר באור יום ולא כגנבים בלילה ומצד שני אני חש בושה כאשר אני רואה את הכוחות הפלסטינים בכל העיר שכם. אנו מייצגים את רוב העם בישראל ובגולה ואני מאמין שעוד יגיעו לכאן ישראלים רבים כפי שמבקרים בכותל המערבי ובמערת המכפלה"

ח"כ ציפי חוטובלי אמרה כי היא מתרגשת לבקר בקבר וברכה את ראשי השדולה על פריצת הדרך ועל כך שהביקור מתקיים לאור יום ולא כגנבים בלילה.

ח"כ יעקב כץ אמר כי הוא מאחל שבשכם תחזור לחיות קהילה יהודית גדולה ופורחת כפי שהיתה בה לפני שנים לא רבות.

במהלך הביקור בקבר יוסף התעטף ח"כ מיכאל בן ארי בטלית ובתפילין והתפלל על הקבר.

הביקור הסתיים בשירת "התקוה".

תוויות: ,

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית